וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנים לאחר ההתנתקות: המפונים לא התאוששו

סקר של התמ"ת: האבטלה בקרב מפוני חבל עזה וצפון השומרון עומדת על 18.8%. כמעט מחצית מדווחים על תחושות לחץ ודיכאון

כשלוש שנים לאחר הפינוי עמד שיעור התעסוקה של מפוני חבל עזה וצפון השומרון על 62.8% ושיעור אבטלתם על 18.8%. מדובר בשיפור קל במצב התעסוקה והאבטלה בהשוואה לנתונים אלו כשנתיים לאחר הפינוי (57.0% ו - 20.5% בהתאמה), אך עדיין מדובר בנתונים קשים. יודגש כי מצבם התעסוקתי של המפונים שלוש שנים לאחר הפינוי נופל באופן משמעותי משיעור התעסוקה לפני הפינוי, 85%.

ממוצע שכר העבודה כשלוש שנים לאחר ההתנתקות בקרב מפוני חבל עזה וצפון השומרון עמד במחירי אשתקד על כ 5,540 שקל והוא גבוה משכרם שנתיים לאחר הפינוי אך, נמוך במונחים ריאליים בכ- 720 שקל משכרם לפני הפינוי.

שיעור המקבלים טיפול פסיכולוגי / פסיכיאטרי מסך המפונים עמד על כ-43%, ללא שינוי ביחס לנתונים שנמצאו כשנתיים לאחר הפינוי.

את הסקר ערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, בקרב 1,074 נבדקים מכלל המפונים, מהם 217 בוגרי הכשרה מקצועית. מדובר בסקר מעקב חמישי שערך המינהל בקרב מפוני חבל עזה וצפון השומרון במטרה לעקוב אחר השינויים במצב התעסוקה של אוכלוסיה זו מאז הפינוי.

נתונים נוספים העולים מן הסקר: מצביעים על תמונה לא פשוטה בקרב המפונים בעיקר בתחום הנפשי: כ- 43% מהמפונים דיווחו על חוסר יכולת לישון בשל דאגות, 37.5% דיווחו על תחושת לחץ, 27% דיווחו על תחושת איבוד הביטחון העצמי, 21% דיווחו על תחושת דיכאון. כ-25% מהמפונים דיווחו על הרעה במצב הבריאות שלהם, שיעור הזהה לשיעור המדווחים על הרעה במצב בריאותם כשנתיים לאחר הפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully