וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע יושבת על הגדר בעניין אפריקה

הילה רז

23.11.2009 / 16:10

הרשות מסרבת לנקוט עמדה בסכסוך שבין מחזיקי הסדרה הקצרה של אפריקה ישראל - אג"ח ט', לבין החברה בנוגע לאישור הסדר הנושים של החברה

הרשות לניירות ערך מסרבת לנקוט עמדה בסכסוך שבין מחזיקי הסדרה הקצרה של אפריקה ישראל - אג"ח ט' - לבין החברה, בנוגע לאישור הסדר הנושים של אפריקה. לפני כשבועיים הגישה אפריקה ישראל בקשה לאישור הסדר נושים של החברה תוך שהיא מבקשת לכנס אסיפת נושים אחת לכלל סדרות האג"ח על מנת שיאשרו את ההסדר. מחזיקי אג"ח ט, שאמורים היו לקבל את מלוא כספם בתחילת החודש, מתנגדים לאישור ההסכם ומבקשים לכנס אסיפת נושים נפרדת כדי לסכל את אישור ההסדר.

אתמול הגישה הרשות לניירות ערך, באמצעות עו"ד ליאב וינבאום, מנהל המחלקה המסחרית של פרקליטות מחוז תל אביב, את תגובתה בעניין. רשות ני"ע נמנעת במכוון מלהביע את עמדתה בנוגע למצבה הפיננסי ואיתנותה של אפריקה ישראל. הרשות מציינת כי במידה שבית המשפט יקבע כי החברה חדלת פירעון ויש להעבירה להליך של פירוק, אז ניתן יהיה לקבל את עמדת אפריקה ישראל ולכנס אסיפת נושים אחת לכל מחזיקי האג"ח.

עם זאת, במידה שבית המשפט יקבע כי אפריקה אינה חדלת פירעון או שמצבה הפיננסי איננו חד משמעי, הרשות מסבירה כי יש לקבל אישור של כל סדרת אג"ח בנפרד ברוב מיוחד של 75% מקרב המחזיקים בסדרה שאין להם אינטרס מנוגד למחזיקי סדרת האג"ח הספציפית שבה הם מצביעים. הרשות מתריעה כי כינוס כל סדרות האג"ח במצב שהחברה אינה חדלת פרעון עלול לגרום לניצול לרעה של מחזיקי האג"ח ולהחליש את מעמדם של נושים אחרים בחברה.

הרשות מבהירה כי "במצב שבו מבקשת חברה שאינה חדלת פירעון "לארגן מחדש" את התחייבויותיה, באופן שישונו תנאי אג"ח של מספר סדרות שהוצעו לציבור על פי תשקיף, נדרש, לדעת הרשות, לקיים אסיפה נפרדת לכל סדרה". הרשות מזהירה כי "שינוי כללי המשחק בדיעבד עלול לגרום לפגיעה באמון ציבור המשקיעים בשוק ההון".

הרשות מבהירה כי היא "איננה צד להסדר ואינה מביעה דעה לגבי טיבו או הוגנותו". היא מפנה את תשומת לבו של בית המשפט "לכך שחלק מהטענות הנשמעות בידי נציגות אג"ח ט' עשויות להיות רלוונטיות, אם כי בעוצמה פחותה, גם בסדרות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully