וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל יחליף את כל השטרות בתוך שנתיים

16.12.2009 / 20:45

הבנק ישנה לא רק את עיצוב השטר אלא גם את הדמויות עצמן המופיעות עליהן: כך למשל, יונפקו שטרות חדשים ועליהם דמויות של מנחם בגין ויצחק רבין

בנק ישראל נוהג להחליף מדי פעם את עיצוב השטרות והדפסי הדמויות המופיעים עליהם, אולם, עד כה שמר הבנק על רצף דמויות: כך למשל דמותה של גולדה מאיר הופיעה על שטר בן 10,000 שקל ישן, על שטר של 10 שקל חדש וכיום מופיעה דמותה על חלק מסדרת המטבעות בערך של 10 שקלים.

הפעם משנה בנק ישראל לא רק את עיצוב השטר אלא גם את הדמות עצמה: כך, יונפקו שטרות חדשים ועליהם דמויות של ראש הממשלה דוד בן גוריון, חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין וראש הממשלה יצחק רבין.

סמוך להירצחו של יצחק רבין נפוצו בישראל שמועות לפיהן יכניס בנק ישראל למחזור גם שטר בן 500 שקל אולם גם במחזור החדש לא יהיה שטר שכזה.

הדמויות שיוצאו מהמחזור הן ראש הממשלה משה שרת (המופיע על שטר בן 20 שקל), הנשיא יצחק בן צבי (המופיע כיום על שטר בן 100 שקל) והסופר ש"י עגנון שדמותו מופיעה על שטר בערך של 50 שקלים.

לפי שעה, לא ברור עדיין אם השטרות החדשים יהיו עשויים מפולימר או מנייר רגיל. נכון להיום רק השטר בן 20 השקלים (השטר הנפוץ ביותר בישראל) עשוי מפולימר עמיד במים.

אחת הסיבות להחלפת השטרות היא הצורך לייצר אמצעי בטיחות חדשים במטרה להקשות על זייפנים. ובכלל, בבנק ישראל אומרים ש"יש עוד גדולי אומה שצריך להכניס למחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully