וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסדר: אפריקה זינקה ב-24%

עומר רבין

20.12.2009 / 16:50

השופטת אלשיך עוד לא אמרה את המילה האחרונה - אבל המשקיעים כבר הכריעו: אפריקה ישראל בדרך החוצה מהמשבר. מניית החברה זינקה בשיעור היסטרי של 24% וגררה את הבורסה כולה לעליות שערים

אחרי הרבה מאוד ימים אפורים, יכול להיות שללב לבייב יש סיבה ראשונה לחייך: לפחות אם לשפוט לפי צהלות המשקיעים באחד העם היום, חברת אפריקה ישראל שבבעלותו בדרך החוצה מהמשבר. כמה שבועות בודדים לאחר שפורסמו דו"חות החברה עם אזהרת "עסק חי" - אזהרה שגרמה לירידה תלולה בערך המנייה, התהפך היום כיוון המסחר במגמה והיא זינקה בתוך שעות ספורות בשיעור היסטרי של 24% כשהיא גוררת אחריה את מדד ת"א 100 לעליות חדות.

על המגמה החיובית בבורסה השפיע גם המסחר בסוף השבוע בוול סטריט שנחתם באווירה ירוקה והביא לפתיחה של שבוע נוסף בתל אביב בעליות שערים: מדד ת"א 25 רשם עליה של 0.9% ומדד ת"א 100 התחזק בשיעור זהה. עליה מרשימה אף יותר רשמו מניות הנדל"ן שטיפסו בלא פחות מ-3.7% תוך יום אחד (בין היתר על רקע הסדר אפריקה ישראל האמור) ואילו מניות הבנקים הוסיפו לערכן קרוב לאחוז וחצי בממוצע.

מי שעוד המשיכה להעסיק היום את המשקיעים היא מניית ישראמקו שלא מפסיקה לטפס בשבוע האחרון מאז פורסמו החוזים הצפויים לקידוח הגז "תמר 1" שמול חופי חיפה. המלצות אנליסטים והערכות חיוביות שפורסמו היום לגבי המניה הביאו משקיעים רבים להמשיך ולרכוש את מניות החברה ושלחו אותה לעלייה נוספת של 5.3% בערכה. גם קבוצת דלק רשמה היום עלייה נאה של 2.9% בערך המניה וכמותן גם גזית גלוב שהוסיפה 4% למחירה בשוק התל אביבי.

מי שבלטה לכיוון השני ודווקא חתמה את המסחר באווירה שלילית היא מניית החברה לישראל שבשליטת האחים עופר שהשילה מערכה 2.3% במהלך המסחר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully