וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הארץ מכרה את אחזקותיה בוואלה!

אמיר טייג

14.3.2010 / 9:27

תקבל 88.8 מיליון שקל במסגרת העסקה עם קרן סקיי של צבי יוכמן וניר דגן. כיום מחזיקה הקבוצה כ-32.7% ממניות פורטל האינטרנט. העסקה התבצעה לפי מחיר מניה של 6 שקלים

קבוצת הארץ מכרה את מלוא אחזקותיה בפורטל האינטרנט וואלה! לקרן הפריווט אקוויטי סקיי של צבי יוכמן וניר דגן. על פי הדיווח לבורסה, העסקה התבצעה לפי מחיר מניה של 6 שקל לוואלה. בתום יום חמישי נסחרה מניית וואלה במחיר של 6.53 שקל.

אמנם שוקן מוכר את המניות המעניקות לו שליטה משותפת עם בזק בינלאומי ווואלה, אך העסקה אינה משקפת פרמיית שליטה ונעשית במחיר שהוא נמוך ב-8% ממחיר השוק. עם זאת, ניתן ליחס את מחיר העסקה לעובדה שהמו"מ בין הצדדים נמשך תקופה ארוכה בשל ההליכים המשפטיים, שכן ההערכות הן כי המחיר נקבע בעבר, עוד לפני שהמניה עלתה לרמתה הנוכחית.

קבוצת הארץ צפויה לקבל עבור מניותיה כ-88.8 מיליון שקל. כיום מחזיקה הקבוצה, בראשה עומד עמוס שוקן, כ-32.7% ממניות הפורטל. עוד נמסר כי ההסכם כפוף לקיומם של תנאים מתלים, מימוש זכות הסירוב הראשון וזכות ההצטרפות של בזק בינלאומי ואישורים מהממונה על ההגבלים העסקיים, מוסדות וצדדים שלישיים.

מו"ל "הארץ" עמוס שוקן אמר: וואלה היא חברה נהדרת עם הנהלה מעולה, והיינו שותפים בבנייתה במשך עשר שנים, עם תוצאות מצוינות, אבל בשלב מסוים הבנו שהיא לא תהיה מרכיב בקבוצת "הארץ", אלא אחזקה פיננסית בלבד. ההבנה הזאת הובילה להחלטת המכירה. מבחינה פיננסית, תמורת המכירה תחזק מאוד את 'הארץ'".

המשא ומתן בין שוקן וקרן סקיי חודש באחרונה בעקבות החלטת בוררות, אשר קבעה כי קבוצת הארץ תוכל למכור את אחזקותיה בוואלה ללא צורך באישור השותפה, בזק בינלאומי. לצד סקיי התמודדו על העסקה גם טייגר הולדינגס, ובעבר הוזכר גם שמה של קרן שמרוק כמתעניינת בעסקה.

מאז הגשת התביעה עלה ערך המניה ב-20%

לפני כחודש קבע השופט בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד, כי "'הארץ' רשאית למכור את מניותיה, ללא צורך באישור מטעם בזק". וינוגרד מונה לבורר על ידי שני הצדדים, לאחר שבזק בינלאומי הגישה ביוני 2009 בקשה לבית המשפט למתן צו מניעה האוסר על "הארץ" לנהל משא ומתן או לקבל הצעות למכירת המניות.

בין שתי השותפות הסכם שליטה, הכולל זכות סירוב וזכות הצטרפות בעת פירוק השותפות. בזק בינלאומי פירשה הסכם זה לחומרה ודרשה לאשר כל שותף חדש שייכנס בנעלי "הארץ". כאמור, וינוגרד החליט כי לבזק בינלאומי אין זכות שכזו.

מאז שהוגשה התביעה של בזק בינלאומי, עלתה מניית וואלה בשיעור של כ-20%. לכן, ייתכן שהעיכוב בעסקה שיחק לידיו של המוכר. הערכות הן כי שוקן ישתמש בתקבולי העסקה על מנת להקטין את היקף החוב של קבוצת הארץ.

ב-2008 החלה וואלה לחלק דיווידנד לבעלי המניות שלה. באותה שנה חילקה החברה 30 מיליון שקל, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 חילקה 15 מיליון שקל נוספים. וואלה מייצרת תזרים מזומנים בקצב שנתי של מעל 30 מיליון שקל.

קרן סקיי, שהיא קרן השקעות פרטית, עשויה להתעניין בחברה בשל זרם דיווידנדים זה. קרן טייגר הולדינגס, המחזיקה גם ב-49% מאתר יד 2, מתעניינת בוואלה גם בשל הערך האסטרטגי עבורה. הקרן מנהלת כ-2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully