וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה נערכת להשפעות המשבר באירופה

עומר רבין ופנחס וולף

2.5.2010 / 11:11

שר התמ"ת ייצא השבוע לבריסל כדי לבחון את השפעות היחלשות גוש האירו על הייצוא הישראלי. שר האוצר שטייניץ: "אם המשבר ידביק מדינות חזקות – גם אנחנו עלולים להיפגע"

המכה הקשה שסופג גוש האירו בשבועות האחרונים עם קריסתה של כלכלת יוון והאיום החמור על הכלכלות של פורטוגל וספרד מאיים לתת את אותותיו גם בכלכלה הישראלית ובממשלה כבר נכנסים לכוננות ספיגה במטרה להיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר, הודיע הבוקר (ראשון) כי ייצא ביום רביעי הקרוב ביחד עם מנכ"ל משרדו לביקור של יום אחד במטה האיחוד האירופי בבריסל שם ייפגשו עם שלושה מתוך חמשת הנציבים באיחוד המחזיקים בתיקים בתחומים הנושקים לתחומי הפעילות של המשרד. השניים צפויים להיפגש עם נציב הסחר, נציב התעשייה והנציב לענייני תעסוקה – כמו גם עם חברי פרלמנט ועם בנקאים. "אנו ממפים כיום את האפשרויות לתרחישים שונים, ואני חושב שהמפגשים עם ההנהגה הכלכלית של האיחוד יסייעו לנו בתהליך זה", אמר בן אליעזר לקראת הביקור.

"כבר היום המשבר באירופה משפיע על האופן בו נתפסת אמינות המנגנונים המוניטריים האירופיים, ומכאן היחלשות היורו מהווה גורם סיכון ליצוא הישראלי", אמר בן אליעזר שטען עוד כי האיחוד האירופי הינו שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל ומהווה יעד לכשליש מהייצוא הישראלי. "זהו גוש הסחר הגדול בעולם השוכן מרחק גיאוגרפי קצר מישראל וחשוב להבין את האופן בו ההנהגה האירופית הולכת להתמודד עם המשבר, שכן אם המשבר אכן יתרחש, תהא לכך השפעה מהותית על היצוא הישראלי והתעסוקה", דברי בן אליעזר.

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס גם הוא בסוף השבוע למשבר בראיון לערוץ 2 וביקש לעומת בן אליעזר לשחרר מסר מרגיע כשהצהיר כי משבר באירופה אינו פוגע בכלכלת ישראל. "עם זאת", סייג שטייניץ, "באם המשבר ידביק גם מדינות חזקות כמו גרמניה, צרפת ואנגליה - גם ישראל עלולה להיפגע".

הבוקר התייחס שטייניץ לסוגייה פעם נוספת בטרם ישיבת הממשלה וקשר בין המשבר הכלכלי באירופה לבין חיזוק הקשרים עם סין, על רקע ביקורו הצפוי שם בהמשך השבוע: "אנחנו מסתכלים על אירופה בדאגה ועל סין בתקווה, כדי לשפר את הכלכלה הישראלית צריך לתקוע יתד בסין. המטרה לחזק את מעמדה של ישראל כמובילת מחקר ופיתוח כמעבדה עולמית", דברי שטייניץ.

עדכון ראשון: 9:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully