וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוק היה עולה, אלמלא האירוע הקשה"

ליאור זנו

31.5.2010 / 14:57

אסטרטג המקרו של לידר שוקי הון, אמר כי "אירועים כמו המשט רק מזכירים לנו את הסביבה בה אנו חיים", והוסיף: "הירידות נובעות מהחשש להסלמה בעקבות התקריות במשט לעזה"

"הפוקוס של שוק ההון הישראלי הוא על הכלכלה העולמית - אירועים כאלו רק מזכירים לנו את הסביבה בה אנו חיים", כך אמר היום רפי גוזלן, אסטרטג המקרו של לידר שוקי הון, בעקבות אירועי המשט.

לדברי גוזלן, "יכול להיות שקצת שכחנו, אבל המשק הישראלי חווה משברים בטחוניים חריפים הרבה יותר מהאירוע הנוכחי. אמנם אפשר לתאר כי התרחיש יעבור לגזרות נוספות, אבל קשה לי להאמין שכך יקרה. ההשפעה של הסיבוב הזה תהיה מינורית, לדעתי.

"מבחינת סחר החוץ של ישראל, ברור שטורקיה אינה מהותית בסחר המקומי ואני לא חושב שנראה השפעה מיידית בהקשר הזה. אם וכאשר הדבר יגיע לפגיעה חריפה ביחסי החוץ של המדינה, ייתכן ונראה השפעה כלשהי מעבר לתגובה המהירה לאירועים אלו", אמר גוזלן. הוא הוסיף כי "מלבד זאת, הפוקוס של שוק ההון הישראלי הוא תמיד על הכלכלה העולמית, ומושפע בעיקר ממנה. אירועים כמו זה של היום רק מזכירים לנו את הסביבה שאנו חיים בה - אך לא יותר מזה", אמר גוזלן.

גוזלן סיים את דבריו באומרו כי "את התגובה ניתן לראות בשער החליפין של השקל, המשמש כאינדיקציה החזקה ביותר להערכות משקיעים זרים ומקומיים את האירועים. בגזרה זו אנו רואים תגובה מינורית, ואני חושב שבצדק, לפחות עד כה".

"השוק הישראלי היה ככל הנראה עולה היום, אלמלא האירוע הקשה, וזאת על רקע האווירה החיובית היום בשוקי המניות בעולם, אשר מתבטאת ביציבות עם נטייה לעליות באסיה ואירופה", אמר היום אריה טל, האנליסט הראשי של בית ההשקעות אלומות ספרינט.

"הירידות בשוק המניות הישראלי נובעות מההתפתחויות השליליות והחשש מהסלמה בעקבות התקריות במשט לעזה. עיקר החששות בקרב המשקיעים הן מתגובת נגד של ארגוני טרור והפגנות המוניות נגד ישראל. כמו כן, קיים חשש להחרפה ביחסים הדיפלומטיים והעסקיים של ממשלת ישראל עם טורקיה, אשר גם כך עלו על שרטון, ועם העולם הערבי בכלל. כל זאת יביא להמשך ירידה בדעת הקהל העולמית לגבי ישראל", לדברי טל.

"אם אכן תחול הסלמה הדבר עשוי לפגוע בהשקעות זרות, דבר אשר יתבטא במכירות של זרים בשוק המניות והאג"ח הישראלי, שיתמוך בהמשך ירידות בטווח המיידי-קצר" אמר טל. הוא הוסיף כי "בנוסף, הדבר עשוי לגרום להמשך תיסוף של הדולר לעומת השקל. המשך ההשפעה השלילית על שוק ההון הישראלי תלויה בהתפתחויות הקרובות בעקבות הירי במשט. אנו מעריכים כי השפעה זו תקבל ביטוי בטווח המיידי-קצר בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully