וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם האנשים העשירים ביותר בארה"ב?

23.9.2010 / 13:25

לפי רשימת עשירי ארה"ב של מגזין "פורבס", השנה האחרונה הייתה טובה למיליארדרים, ששבים להרוויח. כמו כן, ביל גייטס ממשיך להוביל את הרשימה בגאון עם הון בשווי 54 מיליארד דולר

2010 הייתה שנה טובה למיליארדרים האמריקאים, ש-217 מהם חוו עלייה בעושרם. זאת, לאחר שבשנה שעברה נרשמה ירידה בעושרם של 314 מבין חברי רשימת "פורבס 400" של עשירי ארה"ב. עם זאת, הונם נותר נמוך משמעותית לעומת 2008.

רף הכניסה לרשימה חזר השנה למיליארד דולר, לאחר שבשנה שעברה ירד ל-950 מיליון דולר. כלל חברי הרשימה נהנו מעלייה של 8% בהונם – ביצועים טובים לעומת מדד s&p 500, שעלה ב-1% בלבד. 400 העשירים בארה"ב שווים כיום 1.37 טריליון דולר, עלייה של 100 מיליארד דולר לעומת השנה שעברה.

ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שמר על מקומו בראש רשימת עשירי ארה"ב זו השנה ה-17 ברציפות, עם הון מוערך בסך 54 מיליארד דולר, עלייה של 4 מיליארד דולר לעומת השנה שעברה. אחריו נמצא המשקיע וורן באפט, עם הון מוערך בסך 45 מיליארד דולר, עלייה של 5 מיליארד דולר. מייסד אורקל, לארי אליסון, נותר במקום השלישי. את העשירייה הפותחת נעלו כריסטי וולטון במקום הרביעי, 2 האחים קוץ', 3 חברים נוספים במשפחת וולטון, מייסדת וול-מארט, וראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג.

העשירייה הראשונה רשמה עלייה משותפת של 24.9 מיליארד דולר השנה, לאחר שברשימה של שנה שעברה הפסידו 40 מיליארד דולר. חברי העשירייה הראשונה נותרו זהים לרשימה בשנה שעברה, עם שינוי מסויים בסדר, בעקבות עלייתם של האחים קוץ', שמנעו מבלומברג את תואר האדם העשיר במדינת ניו יורק. לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל, נותרו מחוץ לעשירייה הראשונה, במקום ה-11 המשותף, עם שווי של 15 מיליארד דולר כל אחד.

אחריהם נמצא איל ההימורים היהודי-אמריקאי, שלדון אדלסון, עם שווי של 14.7 מיליארד דולר. מיקי אריסון נמצא במקום ה-69, עם שווי של 4.1 מיליארד דולר. חיים סבן במקום ה-90, עם הון מוערך בסך 3.4 מיליארד דולר.

מרק צוקרברג, מייסד פייסבוק, נהנה מהגידול היחסי החד ביותר בהונו, ששולש והסתכם ב-6.9 מיליארד דולר, בעקבות השקעות חדשות בפייסבוק שהגדילו את הערכות השווי שלה. צוקרברג נמצא כעת במקום ה-35, ועשיר יותר משועלים ותיקים במגזרי הטכנולוגיה והמדיה - כמו סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל, שנמצא במקום ה-42 עם הון מוערך בסך 6.1 מיליארד דולר, שעיקרו נובע ממניות בדיסני, ולא אפל – או רופרט מרדוק, מייסד ובעל השליטה בתאגיד המדיה ניוז קורפ.

המייסדים השותפים של פייסבוק דסטין מושקוביץ ואדוארדו סוורין, נכנסה לראשונה לרשימה. מושקוביץ בן ה-26, הצעיר ב-8 ימים מצוקרברג, הוא המיליארדר הצעיר ברשימה. המבוגר ביותר הוא דיוויד רוקפלר האב, ששוויו 2.4 מיליארד דולר, וגילו 95.

רק 42 נשים נמצאות ברשימה, שהראשונה שבהן היא כריסטי וולטון, ממשפחת מייסדי וול-מארט, במקום ה-4. אופרה וינפרי נמצאת במקום ה-130. מג ויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי וכיום מועמדת המפלגה הרפובליקאית לתפקיד מושלת מדינת קליפורניה, נמצאת במקום ה-332.

משקיעים נוספים שמצבם השתפר השנה הם מנהל קרנות הגידור הידוע ג'ורג' סורוס, במקום ה-14, עם הון בסך 14.2 מיליארד דולר; ג'ון פולסון, במקום ה-20, עם הון מוערך בסך 12.4 מיליארד דולר; וקרל אייקן ורונלד פרלמן במקום ה-24, עם הון מוערך בסך 11 מיליארד דולר.

34 אנשים איבדו השנה את מקומם ברשימה, בהם ראג' רג'ראטנם, מנהל קרן הגידור גליאון המואשם במסחר לפי מידע פנים והונאת ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully