וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL תרכוש הסטארט אפ הישראלית 5MIN

גיא גרימלנד

28.9.2010 / 8:45

ענקית האינטרנט AOL תרכוש את הסטארט אפ הישראלית הקטנה 5MIN עבור 60-70 מיליון דולר, כך לפי מקורות. אם תצא לפועל, תהיה זו הרכישה החמישית של AOL בארץ

חברת הסטארט אפ הישראלית 5min media תימכר לענקית האינטרנט האמריקאית AOL, כך מדווח הלילה הבלוגר פטר קפקה מהבלוג all things digital. קפקה מציין כי אינו יודע את תג המחיר של העסקה, אך לדבריו מקורות ב-aol מסרו לו שענקית האינטרנט תודיע היום (ג') באופן רשמי על העסקה.

מקור מסר ל-themarker כי העסקה צפויה לצאת לפועל בכל יום והיא אכן קורית. 5min גייסה לאורך השנים 13 מיליון דולר, כך שתג מחיר של 60-70 מיליון דולר עשוי להיות בהחלט אקזיט חיובי עם מכפיל לא רע למשקיעים.

5min נבחרה להיות אחת מ-20 חברות האינטרנט המבטיחות של themarker בחודש מאי האחרון. המשקיעות מאחוריה הן שמות גדולים בהון סיכון האמריקאי: קרן גלובספאן קפיטל וקרן ספארק. זו האחרונה היא גם המשקיעה בטוויטר ובוקסי הישראלית. בשנה האחרונה היא התקדמה מאוד למרות שעדיין ככל הנראה אין לה הכנסות דו ספרתיות של מיליוני דולרים והיא עדיין לא רווחית (אבל ככל הנראה קרובה לכך). מצד שני, רווחיות היתה מאז ומתמיד מושג חמקמק בעולם הסטארט-אפים וכבר ראינו אקזיטים גדולים של חברות ישראליות רק על בסיס טכנולוגיות או כח אדם.

החברה הוקמה בשנת 2005 על ידי שלושה יזמים: חנן לשובר, טל סימנטוב ורן הר-נבו. זה האחרון משמש גם כמנכ"ל החברה. במהלך השנתיים האחרונות החברה זכתה לכמה אזכורים מחמיאים ופרסים בתקשורת והבלוגספירה העולמית והישראלית. העיתון סיליקון ואלי קבע שהחברה יא המנצחת של שוק הוידאו הנישתי.

רכישה חמישית בישראל

5min היא חברת דוט.קום המתמקדת בעולם התוכן האינטרנטי. החברה מחזיקה בספריית תוכן של מעל ל-150 אלף סרטוני אינטרנט העוסקים בהדרכה - מקשירת עניבה דרך הכנת סושי וכלה בתכנון הטיול לנפאל. 5min תספק לכם סרטוני הדרכה על כל דבר - מעין וידאופדיה - שאורכם אינו עולה על חמש דקות. ומכאן שמה.

5min אינו המפיק בעצמו את הסרטונים, אלא נסמכת על תוכן גולשים. נכון להיות יש לה ספרייה של 200 אלף סרטונים שמייצרים 110 מיליון ציפיות לחודש ב-800 אתרים שותפים.

נתוני חברת קומסקור לדצמבר הראו כי 5min דורגה במרץ 2010 במקום ה-14 מתוך 100 אתרי הווידאו הנצפים העולם; לפני ענקיות אינטרנט כמו nbc ,aol יוניברסל, espn דיסני ומטה קפה הישראלית (המדורגת במקום ה-23).

בראיון קודם ל-themarker אמר הר-נבו כי 5min אינה חברת פיצ'ר או בועה. "אחת הבעיות של האינטרנט הישראלי היא שהוא צמח מתוך תעשיות אחרות, רוויות טכנולוגיה. כאלה המקפלות בתוכן את הגישה של 'בואו נעשה משהו שאף אחד אחר לא עשה'. אבל האינטרנט הוא בעיקר גוף מדיה. איזו טכנולוגיה פורצת דרך יצרו פייסבוק, יוטיוב או טוויטר? כך גם ב-5min אין טכנולוגיה פורצת דרך. אנחנו חברת מדיה. אני לא מסכים שאנחנו לא חדשניים. ישנה כמות אדירה של אתרים שיוצרים צורה חדשה של צריכת תוכן. לפתח טכנולוגיה שמאפשרת לתמוך בצריכת התכנים בעידן הנוכחי זו חדשנות. זו אולי הבעיה של יזמים. הם מנסים להמציא את הגלגל מחדש במקום להשתלב בעולם המדיה ולפתח מוצרים טובים שמאפשרים לצרכנים לצרוך מדיה בצורה יותר טובה".

על רכישה אפשרית אמר הר נבו: "בנוגע לרכישה, אין לנו תוכניות כאלה מראש. אני פה בראש ובראשונה כי אני נהנה בטירוף. 5min זו העבודה הכי טובה שהיתה לי בחיים. עם זאת לומר שלא מעניין אותי כסף יהיה שקר. לגבי האקזיט, בסופו של דבר אני מאמין שיבוא גוף גדול ויכיר במה שאתה עושה וירצה לקחת חלק ב-5min אבל אני לא מתעסק עם מתי יגיע האקזיט. אם יגיע רגע הרכישה וזה ישנה את החיים שלי ושל 40 העובדים שלי - לא אגיד לזה לא".

אם אכן AOL תרכוש את 5min זו תהיה הרכישה החמישית שלה של בישראל, זאת לאחר שבעבר רכשה את מיראבליס (icq), רלג'נס, ידע (yedda) וקוויגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully