וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מצא את "פוליסת הביטוח" למתרחש במצרים

אבי בר אלי

22.2.2011 / 11:35

ראש הממשלה ממשיך להביט דרומה למצרים בדאגה למסחר הימי ועתיד תעלת סואץ. לדבריו, קו הרכבת שיסלל לאילת הוא הביטוח של ישראל במקרה שיתעוררו בעיות בתעלה המצרית

"קו רכבת בין אשדוד לאילת יהווה פוליסת ביטוח אם יתעוררו בעיות בתעלת סואץ" - כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתיחת כנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת. בנאום וידיאו מוקלט הוסיף נתניהו כי "ברגע שיהיה קו אשר יחבר את אסיה עם השווקים באירופה - ואת האזבסט לשווקים באסיה - אז נחולל גם מהפכה בנגב, ונממש את החזון של פיתוח הנגב, באמצעות פיתוח ונגישות שלא עמדו לרשותנו עד היום".

באשר לקידום ענף האנרגיות המתחדשות ותחליפי הנפט אמר נתניהו: "רוב מדינות הנפט אינן מייצגות קידמה ויציבות. לכן יש לנו עניין עצום להביא לאנרגיה חליפית כדי לצמצם את תלות העולם בנפט. אנחנו מקצים לזה הרבה כסף, במטרה להביא לשינוי אפשרי, ואם נביא – זה יהיה מהלך בעל חשיבות זהה להמצאת הקירור עבור תעשיית המלח".

"יש לנו תוכנית למציאת חלופות לנפט בתחבורה, אנו מקדים תכנית התייעלות אנרגטית כדי להביא לצמצום פליטות המזהמים - ונגדיל את הפקת האנרגיה על-ידי ניצול יעיל של השמש והגז הטבעי. מדינת ישראל אולי מגיעה ליעדים אלה באיחור, אבל בזכות המוחות והרצון נוכל להדביק את הפער ולהפוך לאחת המדינות המפותחות בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully