וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום ראשון: העובדים הסוציאלים בשביתה

העובדים הסוציאליים הודיעו על שביתה החל מהשבוע הבא. במסגרת השביתה, עלולים עבריינים להשתחרר ממעצר, הורים גרושים לא יוכלו לפגוש את ילדיהם ושירותים רבים למשפחות במצוקה יופסקו

איגוד העובדים הסוציאלים החליט הבוקר (שני) על פתיחה בשביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב, כך הודיעה הסתדרות העובדים. השביתה תחול על 10,000 העובדים הסוציאליים המועסקים במגזר הציבורי, בעקבות דרישת העובדים לשיפור משמעותי בתנאי שכר. לפי הודעת ההסתדרות, השביתה לא תוגבל בזמן.

במסגרת השביתה לא יוגשו תסקירים ע"י קציני המבחן לנוער ולמבוגרים לבתי המשפט וכתוצאה מכך עלולים עבריינים להשתחרר ממעצר, הורים גרושים לא יוכלו לפגוש את ילדיהם במרכזי קשר, לא יוגשו תסקירים בתיקי גירושין, יבוטלו הדיונים בוועדות להפסקת הריון ובועדות הפסיכיאטריות לילדים ונוער, לא יוכנו תוכניות לשיקום קשישים סיעודיים, שירותים בבתי החולים יופסקו, לא יינתן ייעוץ והדרכה לטיפול במשפחות במצוקה ועוד.

לדברי ההסתדרות, העובדים הסוציאליים מנהלים מו"מ מזה חצי שנה מול הממונה על השכר במשרד האוצר. העובדים דורשים העלאה משמעותית בשכרם לאחר שזה לא עודכן במשך 17 שנים ואף נשחק משמעותית. באיגוד העובדים הסוציאליים מציינים כי כל עובד סוציאלי שלישי מקבל כיום השלמה לשכר מינימום.

כמו כן, דורשים בהסתדרות העובדים ובאיגוד להחיל כל הסכם שייחתם עם משרד האוצר גם על העובדים הסוציאליים המועסקים במגזר הפרטי באמצעות עמותות, ארגוני המגזר השלישי וחברות כח אדם. מדובר על כ-40% מהעובדים הסוציאליים בישראל. עוד צויין כי כ-60% מעובדים אלה אינם זוכים לתנאים סוציאליים נדרשים כמו קרן השתלמות והחזר הוצאות.

הנפגעים - הנזקקים

אירית שפריס, מנהלת אגף רווחה בעיריית רחובות סיפרה לוואלה! חדשות, כי הנפגעים העיקריים בשביתה הם הילדים בסיכון שמגיעים לבתי משפט, הקשישים שלא יזכו לביקורים במסגרת חוק הסיעוד ובעלי צרכים שייפגעו כתוצאה מכך שלא יוגשו תסקירים של עובדים סוציאליים לבתי משפט בענייני משפחה.

שפריס נתנה כדוגמה לסוגיית השכר בו נתונים העובדים, את מקרהו של עובד סוציאלי בן 35 שהחליט לעבור הסבה מקצועית ממקצועו כמהנדס, ובגלל מעבר זה, מקבל היום השלמת הכנסה. |האבסורד הוא שברגע שהחליטו להתחשב בהשכלתו כמהנדס כגמול השתלמות, הבטחת ההכנסה שלו פחתה מ-900 שקלים לחודש, ל-400 שקלים בלבד".

"מאבק של להיות או לחדול"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בעקבות ההודעה על השביתה כי "ההסתדרות עומדת מאחורי העובדים הסוציאליים בכל כוחה. מדובר במאבק צודק של עובדים שעושים שליחות חברתית ומטפלים במצוקות הקשות ביותר. אנו נעמוד על כך שכל הסכם שיתגבש עם האוצר יחול על כלל העובדים, לרבות עובדי העמותות והארגונים, ולא רק על עובדי המגזר הציבורי".

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, סיפר כי "המו"מ נכשל בשל שתי בעיות עיקריות: צו ההרחבה לכל העובדים הסוציאלים בעמותות ובתאגידים, 5000 במספר, שאינם נהנים מתנאי העסקה של עובדי מדינה ומועסקים בתנאים פוגע
פוגעניים. הבעייה השנייה - תוספות השכר שהציע האוצר (העו"סים דרשו 12.5%), שעדיין מותירות את העובדים בתחתית הארגונים המושתתים על עובדים אקדמאיים בעלי מקצועות טיפוליים. השביתה תהיה טוטלית בכל המקומות".

עוד הדגיש פרי כי ההחלטה על היציאה לשביתה הייתה מלווה בקושי רב מפאת חשיבות עבודתם. "כעובדים האמונים על סיוע לאוכלוסיה במצוקה בכל מהלך החיים קשה לנו לצאת לשביתה", אמר פרי, "אולם האוצר דחק אותנו לפינה. בתנאי השכר העלובים שלנו היום אי אפשר להמשיך ולספק את השירות הטוב ביותר למקרים שאנו מטפלים בהם".

פרי ציין כי במשך 17 השנים האחרונות לא ניהלו העובדים הסוציאליים מאבק למען עצמם אלא רק מאבקים להתמודדות עם מצוקות חברתיות. "המאבק כרגע הינו מאבק של להיות או לחדול מבחינת איכותה של העבודה הסוציאלית במדינת ישראל".

פרי קרא למשרד האוצר להתעשת ולהיכנס למו"מ אמיתי כדי למנוע נזקים כבדים לאוכלוסיות החלשות שזקוקות לסיוע. "אנחנו רוצים לפגוע כמה שפחות בציבור החלש. לכן אנו קוראים למשרד האוצר להתעשת ולנהל מו"מ אמיתי כדי להגיע להסכם כמה שיותר מהר".

כחלון: פועל להביא לסיום המאבק

שר הרווחה, משה כחלון, גיבה את מאבק העובדים הסוציאליים ואמר: "אני מעריך ומוקיר את העובדים הסוציאליים שעושים לילות כימים למען האחר במצוקתו ונושאים בנטל ובעומס בלתי רגיל למען האוכלוסיות החלשות בחברה. לצערי, דווקא הם, לוחמי הרווחה, המתמודדים יום-יום, שעה-שעה עם הקשיים המורכבים ביותר של המטופלים בלשכות הרווחה, זוכים לתגמול נמוך ובלתי סביר בעליל. מצב זה מחייב שינוי".

לדברי כחלון, הוא "תומך לחלוטין בהגעה להסכם שייתן מענה לכלל העובדים הסוציאליים, הפועלים בשטח במסגרות שונות ונמצאים במצב מתמשך של שחיקה בתנאיהם ושכרם". עוד הוסיף שר הרווחה כי הינו מלווה את הנושא מקרוב וכי הנחה את מנכ"ל משרדו לסייע ככל שניתן לאיגוד במאבק. "בכוונתי להפעיל את כל כובד משקלי, כדי להביא לסיום הסכסוך ולהביא לשיפור מהותי בתנאי העסקתם של העובדים הסוציאליים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

האוצר מפנה אצבע לעבר ההסתדרות

בתגובה להודעה הודיע משרד האוצר: "המשרד סבר וסבור כי שכרם של העובדים הסוציאליים נמוך ביחס להשכלתם ואופי עבודתם. אי לכך הציע משרד האוצר להעלות את שכרם ב-6.25% כפי שקיבלו כלל עובדי המגזר הציבורי ותוספת של עוד 8% מעבר לשאר העובדים. משרד האוצר ניהל מו"מ עם ההסתדרות הכללית לפני מספר חודשים וביקש לתת תוספות שכר גבוהות לבעלי השכר הנמוך ותוספות שכר נמוכות לבעלי השכר הגבוה – ההסתדרות סירבה לכך ובכך הטיבה עם העובדים החזקים ופגעה בעובדים החלשים - וחבל". עם זאת הוסיפו במשרד האוצר וציינו כי המו"מ מול העובדים הסוציאליים ממשיך גם בימים אלו וכי תתקיים פגישה בין הצדדים ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully