וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת העו"סים: "לא ניתן שירמסו אותנו"

חן הלפרן

1.3.2011 / 10:50

לאחר ההכרזה על פתיחה בשביתה, יצאו כ-150 עובדים סוציאליים להפגין מול האוצר בי-ם נגד מדיניותו בנוגע לטיפול בהם. "האוצר הוא האחראי על המדיניות הפושעת כנגד העו"סים והציבור כולו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

העובדים הסוציאליים יצאו הבוקר (שלישי) להפגין מול משרד האוצר בירושלים במחאה על המו"מ התקוע מול האוצר על תנאי שכרם. כזכור, רק אתמול הודיע איגוד העובדים הסוציאליים על פתיחה בשביתה כללית החל מיום ראשון הקרוב.

"אנחנו מעבים את המחאה שלנו בשטח במטרה לדרוש יחס הולם", אמרה נעמה לוין, ממארגנות ההפגנה. "משרד האוצר הוא האחראי על המדיניות הפושעת כנגד העובדים הסוציאלים והציבור כולו. לא ניתן שידרסו אותנו. זוהי זכות יסוד להתפרנס בכבוד והמצב בו עובדים צריכים לעבוד בכמה משרות כדי להשלים פרנסה אינו משאיר הרבה מקום לכבוד", אמרה.

כעת נמצאים מול משרדי האוצר כ-150 עובדים הסוציאליים, המצויידים בכרזות ועליהם כיתובים כגון "השכר שלנו נשחק, נצא למאבק", "נלחמים על זכויות אדם", ו"זה לא מאוחר לתקן את המחר". העובדים מוחים בעקבות, כאמור, חוסר ההתקדמות במו"מ על תנאי שכרם במשל חצי השנה האחרונה ולאחר ששכרם לא עודכן במשך 17 השנים האחרונות ואף, לדבריהם, נשחק משמעותית. באיגוד העובדים הסוציאליים ציינו כי כל עובד סוציאלי שלישי מקבל כיום השלמה לשכר מינימום.

בנוסף הודיעו הבוקר ראשי הרשויות על תמיכתם במחאת העובדים הסוציאליים. יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי "ראשי הרשויות המקומיות תומכים במאבקם של העובדים הסוציאליים, וסבורים כי דרישותיהם צודקות.במצב בו נמצאת החברה הישראלית כיום, נחוצים העובדים הסוציאליים יותר מתמיד".

לדברי בוחבוט, "עלינו לחזק את אלו שנמצאים בחזית העשייה החברתית ומביטים בעיניהם של המובטלים, מחוסרי הדיור, האמהות החד-הוריות, הילדים החוסים והנכים". יו"ר מרכז השלטון המקומי קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ "להבטיח שציבור עובדים זה העושה לצמצום הפערים ופועל לעיתים בתנאים בלתי אפשריים, יתוגמל כראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully