וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל רוצה את הפטנט הסלולרי של דב מורן

הילה רז

26.4.2011 / 11:07

החברה המסתורית שהודיעה על רצונה לרכוש בעבור 7 מיליון שקל את הפטנטים של דב מורן לאחר שזו נקלעה לחובות של מיליונים, היא לא אחרת מאשר גוגל

חברת גוגל העולמית היא זו שהציעה לרכוש את הפטנטים של מודו בעבור 7 מיליון שקל, כך עולה מתשובה שהגישה היום (שלישי) גוגל לבית המשפט המחוזי בתל אביב. תשובתה של גוגל יוצרת מאבק בין שתי ענקיות טכנולוגיות אמריקאיות על הפטנטים של מודו: חברת קינגסטון שהציעה כ-5 מיליון שקל במסגרת המכרז, וחברת גוגל שהציעה 7 מיליון שקל לאחר סגירת המכרז.

לפני כארבעה חודשים מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב כונסת נכסים לחברת מודו של דב מורן, שעסקה בפיתוח מכשירי טלפון סלולריים, לאחר שהחברה נקלעה לחוב כלפי בנק דיסקונט בסך 21.3 מיליון שקל. כיום חייבת מודו לבנק כ-14 מיליון שקל.

לפני כשלושה שבועות הודיעה כונסת הנכסים של מודו, עו"ד חנית נוב, כי חברת קינגסטון מעוניינת לרכוש את הפטנטים וסימני המסחר של חברת מודו של דב מורן תמורת כ-5 מיליון שקל. הזכויות המדוברות נוגעות ל-14 פטנטים רשומים בארה"ב, 2 פטנטים רשומים באנגליה, 67 בקשות המצויות בהליכי רישום ואישור בישראל, ארה"ב, אירופה ומדינות אסיה. עוד נרשמו על שם החברה 12 מדגמים בארה"ב ובישראל בגין עיצוב הטלפון והאביזרים הנלווים לו. מכירת הפטנטים הנוכחית אינה כוללת סימני מסחר, מוניטין וזכויות קניין רוחני אחרות שיש למודו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דב מורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרה ימים לאחר שבוצעה ההתמחרות שבה זכתה קינגסטון קיבלה נוב הצעה נוספת בסך 7 מיליון שקל מגוגל המיוצגת על ידי עו"ד ד"ר דוד תדמור ויניב אהרונוביץ' ממשרד תדמור ושות' - אך תנאי ההצעה היו שונים מאלה של יתר המציעים. נוב ביקשה מבית המשפט להורות לה אם יש צורך בהליך התמחרות נוסף בין קינגסטון לגוגל. קינגסטון ניסתה להגן על זכייתה וביקשה שלא לאשר לכונסת לקבל את הצעתה של גוגל.

בעקבות זאת הגישה היום גוגל לבית המשפט תשובה ובה היא טוענת כי מאחר שהיא הגישה את ההצעה הכספית הגבוהה בכ-40% מהצעתה של קינגסטון יש להורות על התמחרות נוספת בין קינגסטון לבין גוגל.

גוגל מוסיפה כי ההליך שנערך עד עתה לא הסתיים בכריתת הסכם מכר, נוסחו לא נקבע סופית והוא לא אושר על ידי בנק דיסקונט, הנושה המובטח, לא על ידי הכונסת ולא על ידי בית המשפט והמדען הראשי במשרד התמ"ת.

גוגל מציינת כי הכונסת הבהירה בהודעותיה כי ההליך אינו כפוף לדיני המכרזים וכי גם קינגסטון איחרה בהגשת הצעתה ובהגשת הערבות.

גוגל טוענת כי האחראיים על טיפול בהזדמנויות לרכש פטנטים, שנמצאים בארה"ב, למדו על הליך ההתמחרות רק לאחר שהושלם וסמוך לאחר מכן הם יצרו קשר עם הכונסת כדי להגיש את הצעת החברה. גוגל מבהירה כי גוגל ישראל אינה מחזיקה בכוח אדם שאחראי על איתור הזדמנויות לרכש פטנטים.

במשך השנים גייס מורן 123.5 מיליון דולר משורה של משקיעים, בהם עידן עופר, שהשקיע בחברה 25 מיליון דולר, והקרנות ג'נסיס, ג'מיני וגריילוק. נוב פירטה כי בגין מכירת הציוד המשרדי של מודו וציוד המחשבים והמעבדה היא גבתה כ-1.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully