וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: נשקול לתבוע את המבורג עקב משבר המלפפונים

סגן ראש הממשלה הספרדי הודיע כי ארצו שוקלת את צעדיה בעקבות הודאת העיר הגרמנית כי לא נמצא חיידק האי קולי במלפפונים שנבדקו. היום נודע על 365 נדבקים חדשים בחיידק

המחלוקת בין ספרד לעיר הגרמנית המבורג סביב משבר המלפפונים נמשכת. ממשלת ספרד איימה היום (רביעי) לתבוע את עיריית המבורג בעקבות נזקים כלכליים שנגרמו לה לאחר שהרשויות בהמבורג האשימו מלפפונים שיוצאו מספרד כאחראים להתפרצות חיידק האי קולי. אתמול הודיעו רשויות הבריאות בהמבורג כי שני מלפפונים ספרדיים שנבדקו התגלו כנקיים מהחיידק.

"איננו שוללים פעולה נגד הרשויות שהטילו ספק באיכות מוצרינו", אמר סגן ראש הממשלה הספרדי אלפרדו פרז רובלקבה. ייצוא הירקות של ספרד עמד ערב המשבר על יותר מ-200 מיליון יורו בשבוע - הכנסה שאינה קיימת מאז ההתפרצות. עקב משבר המלפפונים הנוכחי, 150,000 טונות של ירקות לא נמכרים. במקביל דרשה ספרד מהאיחוד האירופי לפצות אותה ויצרניות ירקות אחרות שנפגעו מהמשבר. "החיידק אינו נמצא בספרד", טען רובלקבה.

כ-100 חולים במצב קשה

היום הודיעו רשויות הבריאות בגרמניה על 365 מקרים חדשים של הידבקות בחיידק ה-EHEC, זן אלים של אי. קולי, שנפוץ במדינה בשבועות האחרונים במלפפונים נגועים, וגרם כבר למותם של 16 בני אדם - 15 בגרמניה ועוד אחת בשבדיה. בכך עובר מספר הנדבקים בגרמניה את ה-1,500. מצבם של כ-100 מהחולים עדיין מוגדר קשה, והם מצויים בסכנת חיים. הרשויות הגרמניות עדיין לא הצליחו לבודד את מקורו המדויק של החיידק, וקצב ההידבקות בו אינו פוחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully