וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם צרכנים: אלפים הצטרפו למחאה על מחיר הקוטג'

עדי דברת-מזריץ

14.6.2011 / 12:57

"אין סיבה שידפקו אותנו בלי שום פרופורציות", נכתב בעמוד הפייסבוק, אליו הצטרפו אלפים שהכריזו כי לא ירכשו קוטג' בחודש הקרוב. רמי לוי הודיע כי לאות הזדהות יוריד את המחיר עד יום א'

"בכל חודש נערוך חרם על מוצר מסוים שהמחיר שלו מתייקר בלי שום פרופורציות", נכתב בעמוד הפייסבוק. "לא יכול להיות שמוצר של חברה ישראלית שמיוצר בישראל יעלה כאן מחיר X ושנראה את אותו מוצר בדיוק נמכר באירופה/ארה"ב במחיר נמוך בכ-50% וזה למרות עלויות השינוע של המוצר. אין סיבה שידפקו אותנו בלי שום פרופורציות. כל מי שמצטרף לקבוצה יקח על עצמו שבמשך בין שבועיים לחודש ימים לא יקנה את אותו מוצר שהקבוצה החליטה, ואולי כך נצליח להוזיל את המחירים ונגיע לרמת שפיות כלשהי במחירי המזון אותם אנו משלמים בכל חודש".

בתגובה הודיע היום רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, כי לאות הזדהות יוריד את מחיר הקוטג' עד יום ראשון. הקוטג' ימכר במחיר של 4.90 שקלים לעומת 6.49 שקלים היום. "אני מקווה שגם רשתות מזון אחרות יוזילו את מחיר הקוטג' וכך נצליח להוריד את מחיר המוצר", אמר לוי ל-TheMarker.

מבדיקת TheMarker עולה כי קוטג' של תנובה שעלה ב-2009 7.19 שקלים עולה כיום כ-7.5 שקלים. בחודשיים האחרונים העלו חברות מזון רבות את מחירי מוצריהן. ראשונה היתה שטראוס, שהודיעה לרשתות השיווק כי תעלה את מחירי מוצריה החל מה-1 ביוני - מחירי העוגות של שטראוס עלו ב-5%, מחירי הקפה ב-13.5%, הסלטים ב-3.3%-8.3%, מוצרי יטבתה ב-5%-7% וממתקים ועוגות ב-5%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבוצת הפייסבוק להחרמת הקוטג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

תנובה העלתה את המחירים של כל מוצרי החלב שלה בשיעור של 5%-7%. בנוסף, העלתה ב-3%-5% את מחירי מוצרי המותגים של החברות הבנות שלה מעדנות, סנפרוסט, טירת צבי ומאמא עוף.

גם פרוקטר אנד גמבל הודיעה כי תייקר באחוזים בודדים מחירי מוצרים, כמו מוצרי כביסה ושמפו פאנטן, ואילו חוגלה קימברלי העלתה את מחירי מוצריה בשיעור של 7% עד 15%. מחירו של נייר טואלט לילי עלה ב-7%, נייר טואלט שמורת טבע ומולט ב-10%, מגבות מטבח ניקול ב-15%, ושאר מוצרי ניקול ב-7%-10%.

חברת יוניליוור כבר הודיעה בתחילת חודש מאי כי תעלה את מחיריהם של מוצרי המזון שלה בשיעור של 4% עד 12% החל מחודש יוני. מחירי המיונז והמרגרינה של יוניליוור עלו בשיעור של כ-12% בממוצע, מחירי חטיפי השוקולד עלו בשיעור של 4% ומחירי החטיפים המלוחים וחטיפי הדגנים עלו בשיעור של 6% .בתחום טיפוח הפרט, החברה העלתה את מחיריה בכ-5%. בנוסף, ליימן שליסל מעלה את מחירי שוקולד פררו רושה ב-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully