וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובעים את אוסטרליה: חפיסות סיגריות בלי לוגו?

ענקית הסיגריות "פיליפ-מוריס" מאיימת לתבוע את ממשלת אוסטרליה, עקב חוק חדש לפיו כל סממן שיווקי יוסר מחפיסות הסיגריות - וכך יותיר הרבה מקום לאזהרות שיתריעו מפני נזקי העישון

החברה המסחרית נגד הממשלה: ענקית הסיגריות, "פיליפ-מוריס", המחזיקה, בין היתר, במותגים "מרלבורו", "L&M" ו"פרלמנט" – הודיעה אתמול (ראשון) כי בכוונתה לפתוח בהליך משפטי נגד ממשלת אוסטרליה, בגין חוק חדש שמצוי בהליכי חקיקה (אך טרם קיבל אישור סופי בפרלמנט), הקובע כי הופעת מותג החברה על חפיסות הסיגריות ייאסר, והן יוקדשו במלואן לאזהרות בריאותיות.

על פי משרד הבריאות האוסטרלי, שיזם את החוק, העישון הינו גורם המוות מספר אחת במדינה, ולכן הממשלה מנסה למגר את התופעה. בשנה שעברה עלה ב-25% מחיר המיסים על מוצרי הטבק, וכן נאסרה הצגה פומבית של מוצרים אלו בחנויות. החוק החדש והתקדימי עורר, כצפוי, התנגדות ערה.

חפיסת סיגריות ללא לוגו באוסטרליה. AP
דוגמא לחפיסת הסיגריות החדשה/AP

על פי החוק, מכל חפיסות הסיגריות יוסר לוגו החברה, וכן כל סממן שיווקי אחר. שם החברה יופיע על האריזה, אולם בגופן, בצבע ובגודל אחיד בכל האריזות, ובמקום סמל המותג, תופיע בצורה בולטת אזהרה נגד הסיכון הכרוך בעישון, וכן תמונות הממחישות את הנזקים.

"ביטול כפוי של סימני המסחר והקניין הרוחני מהוה הפרה ברורה של חוזה המסחר בין אוסטרליה להונג קונג", אמרה דוברת חברת פיליפ-מוריס. "מגיע לנו פיצוי כספי משמעותי על הנזק שייגרם לנו, ומצפים כי יעמוד על מיליארדי דולרים". הוסיפה. פיליפ-מוריס דורשת להגיע להסדר תוך שלושה חודשים, ולא - תדרוש פיצוי שייקבע על-ידי בית-משפט מטעם האו"ם.

"אנחנו לא סבורים כי החלת חוק זה מהווה הפרה של אף אחד מהמחוייבויות הבינלאומיות שלנו", אמר שר הבריאות האוסטרלי, ניקולה רוקסון, בראיון לרשת Sky. "אני בטוח שהאזרחים האוסטרלים מצפים מהממשלה לפעול לטובת בריאות הציבור".

עוד על המלחמה העולמית בעישון:
הגבלות העישון: "ישראל תצטרף למדינות הנאורות"
המכונות לממכר סיגריות יוצאו מחוץ לחוק
נלחמים בסיגריות: התמונות שיזעזעו אתכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully