וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו נגד הבנקים: "כל עמלי הולך לעמלה"

18.9.2011 / 0:05

מאות הפגינו סמוך לבורסה בתל אביב נגד הריכוזיות במשק כחלק מ"יום פעולה בינלאומי נגד הבנקים", במסגרתו הפגינו בערים רבות ברחבי העולם. "העם דורש צדק בנקאי"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

מאות מפגינים התכנסו אמש (שבת) בשדרות רוטשילד פינת שד"ל, סמוך לבורסה לניירות ערך וליד הסניף המרכזי של בנק הפועלים, במסגרת "יום פעולה בינלאומי נגד הבנקים". לאורך היום התקיימו הפגנות דומות ב-20 מדינות, ובין היתר בניו יורק, לונדון, מדריד, טוקיו, מילאנו, ברלין, אתונה וליסבון.

המחאה החברתית - כותרות אחרונות:
ישראל מצטרפת למחאה עולמית: "בנקים לכל טייקונים"
הפגנה מול בית נתניהו: "טרכטנברג מורח אותנו"
טרכטנברג מכחיש הפרסומים: "לא הגענו למסקנות"
בניינים במקום אוהלים? משפחות יפלשו למעון בלוד

מאות הפגינו מול הבורסה בתל אביב במחאה על ריכוזיות הבנקים. דרור עינב
המפגינים קראו קריאות בגנות הריכוזיות במערכת הבנקים הישראלית, ולאחר מכן נערך במקום דיון בנושא/דרור עינב

במסגרת האירוע אף נערכו שיחות וידאו עם מפגינים מחלק מהערים האחרות. המפגינים קראו קריאות בגנות הריכוזיות במערכת הבנקים הישראלית, ולאחר מכן נערך במקום דיון בנושא זה, בהשתתפות עו"ד יאיר אולמרט, הכלכלן בועז נול ורו"ח ברק שויגמן.

"הפגנה הערב היא אבן דרך במגמה לקידום תקציב חברתי", מסר לוואלה! חדשות אורן פסטרנק, ממייסדי המחאה החברתית. "ההפגנה היא נגד שמונה המשפחות השולטות במשק הישראלי. יש לטפל בשיטה הכלכלית הקיימת, בה סכום משוער של טריליון שקלים מנוהל בצורה ריכוזית בידי כמה משפחות בישראל", הוסיף.

הפגנה מול וול סטריט במסגרת מחאה עולמית נגד הבנקים. AP
פעילים קראו לציבור להגיע לוול סטריט ולמחות על השחיתות ועל המהלכים שלטענתם הובילו למשבר הכלכלי. ההפגנה בוול סטריט היום/AP

"לכבוש את וול סטריט"

יום הפעולה העולמי הינו יוזמה שהחלה בארצות הברית, שם קראו פעילים לציבור להגיע לוול סטריט ולמחות על השחיתות ועל המהלכים שלטענתם הובילו למשבר הכלכלי הנוכחי במדינה. המוחים טוענים כי המערכת הפיננסית והפוליטית לא מתפקדת, ולאור ההשפעה מהפגנות המצרים בכיכר תחריר הוקם אתר בשם occupywallst.org, הקורא לציבור האמריקאי "להקים אוהלים, מטבחים ולכבוש את וול סטריט למספר חודשים".

הפגנה מול וול סטריט במסגרת מחאה עולמית נגד הבנקים. AP
"אני לא חושב שמישהו יכול להסתכל על המציאות הפוליטית והפיננסית שיש לנו מבלי להבין כי המערכת שבורה"/AP

"אני לא חושב שמישהו יכול להסתכל על המציאות הפוליטית והפיננסית שיש לנו מבלי להבין כי המערכת שבורה", אמר ביל קסאפו, ממארגני המחאה. "אנחנו מתמקדים בהשפעות המשחיתות של הכסף באוירה הפוליטית ובמצב שנראה יותר כמו תאגיד-קרטיה במקום דמוקרטיה"

(עדכון ראשון: 23:30)

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully