וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת זליכה מתרחבת - האוצר לא ישתף פעולה

דניאל שמיל

5.10.2011 / 13:27

בעקבות ביקורת שעלתה בוועדת טרכטנברג הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי הוועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב תתרחב ויצורפו אליה נציגים מרשות המסים ורשות ההגבלים העסקיים

הוועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב בראשות פרופ' ירון זליכה, שהקים שר התחבורה ישראל כץ, מרחיבה את תחומי העיסוק שלה. אחרי ביקורת שהובאה בדו"ח ועדת טרכטנברג, החליט כץ לצרף לוועדה נציגים מרשות המסים ומרשות ההגבלים העסקיים. במקביל, הודיעו גורמים ממשרד האוצר כי המשרד לא ישתף פעולה עם הוועדה.

בדו"ח טרכטנברג נכתב כי "הוועדה התרשמה כי היבטי התחרות בתחום הרכב כוללים, מעבר להיבטים תחבורתיים, גם היבטי מסוי רחבים ושינויים מבניים שלא יוכלו להתבטא במסגרת הוועדה שהקים שר התחבורה" והמליצה להקים ועדה בין משרדית, כפי שדחפו באוצר.

אולם, אתמול בישיבת הממשלה אמר הפרופ' טרכטנברג כי הוועדה לשינוי חברתי- כלכלי שברשותו, לא תומכת בהקמת ועדה שתחליף את הוועדה הקיימת אלא בהרחבת סמכויות ועדת זליכה ובצירוף נציגי אוצר לוועדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שהוא תומך בהרחבת ועדת זליכה.

הרחבת הוועדה מוגבלת ולא יצורפו אליה נציגים מאגף התקציבים באוצר, שערך לאחרונה עבודת מחקר מקיפה על כשלים תחרותיים בענף הרכב. ועדת זליכה מונתה לפני חודש ונועדה לבחון את צמצום הריכוזיות בענף ולגבש המלצות להסרת חסמים שיביאו להגברת התחרותיות ולהוזלת התעריפים בכל התחומים הנוגעים לענף. הוועדה צפויה להגיש את מסקנותיה עד ל-30 בינואר 2011 ובכוונתה להציע גם תיקוני חקיקה מתאימים.

השר כץ ציין שהוא נחוש לפתוח את ענף הרכב לתחרות חופשית: "מדובר באחד המונופולים הגדולים והחזקים במשק. כל ניסיון למנוע תחרות בענף לא יצליח ויתקל בתגובה קשה של הרשויות והציבור בישראל", אמר.

שר התחבורה הוסיף כי הציבור בישראל איבד את סבלנותו כלפי המונופולים הגדולים. "כדאי להתבונן במונופולים גדולים שניסו למנוע תחרות, כמו חברת תנובה ולהבין שמה שקרה לתנובה יקרה גם למונופולים בענף הרכב, רק בעוצמה גדולה יותר", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully