וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבקים המחאה: ידוענים תומכים בכיבוש וול סטריט

דפנה מאור

16.10.2011 / 11:27

מבן ברננקי ועד מייקל מור, מביל קלינטון ועד ג'ון סטיוארט - כולם תומכים בכיבושה של וול סטריט. תמיכתו של מייקל מור אינה מפתיעה, תמיעכת נגיד הבנק הפדרלי ומנכ"ל סיטי בנק כן

מאז שתנועת המחאה בארה"ב החלה לצבור תאוצה - בעיקר לאחר המעצר ההמוני בצעידה על גשר ברוקלין, החלו אנשים ידועי שם להגיב בנוגע למפגינים ולמטרותיהם. בממסד הפיננסי קשה למצוא אנשים רבים שתומכים בתנועה, כך שמפתיע היה לגלות שדווקא מנכ"ל סיטי, אחד הבנקים שמזוהים ביותר עם משבר הסאבפריים, ושקיבל חילוץ ענקי, מביע סימפטיה לא מסויגת לתנועת המחאה.

בין האנשים המפתיעים האחרים שהביעו תמיכה בתנועה נמצא יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי, מנהל קרן הגידור ג'ים צ'אנוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם ביל גרוס וסמנכ"ל ההשקעות של קרן הפנסיה קלפרס. אחרים, שקרובים יותר ברוחם, הם המבקר החריף של הממסד התאגידי, מאט טאיבי מ"רולינג סטון", הבמאי מייקל מור והעיתונאי והסופר מייקל לואיס, שחשף את וול סטריט ומגזר הפיננסים העולמי בערוותו פעמים רבות.

מה הם אמרו על המחאה?

בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי

"אומר רק באופן מאוד כללי שאני חושב שהאנשים די לא מרוצים ממצב הכלכלה וממה שמתרחש. הם מאשימים, במידה מסוימת של צדק, את הבעיות של המגזר הפיננסי בכך שהן הביאו אותנו למצב העגום הנוכחי, והם אינם שבעי רצון מתגובת המדיניות כאן בוושינגטון. ברמה מסוימת, אני לא יכול להאשים אותם. אין ספק שאבטלה של 9% וצמיחה נמוכה מאוד אינם מהווים מצב טוב".

העיתונאי הכלכלי מאט טאיבי, "רולינג סטון"

"המחאה בניו יורק היא דבר אדיר, התשובה הלוגית למסיבת התה, והאצבע המשולשת שכבר היינו מזמן צריכים להניף מול האליטה הפיננסית. המפגינים בחרו במטרה הנכונה... מהותו של הכוח האוליגרכי נמצאת במורכבותו ובאי נראותו היומיומית. הפשעים החמורים ביותר שלו, משוחד ומסחר פנים ועד מניפולציית שווקים, שליטה בחדרים האחרויים של הממשל וכרסום כוחו של המבנה הרגולטורי- פשוט לא ניתן להראותם בטלווזיה"

ביל קלינטון, נשיא ארה"ב לשעבר

"תנועת לכבוש את וול סטריט היא, בסיכום של דבר, חיובית. הם צריכים לדרוש משהו ספציפי, ולא להיות רק נגד משהו, כי אחרת יבוא מישהו אחר וימלא את הוואקום. האמריקאים לא מתנגדים להצלחה של אנשים שעשו כסף באופן הגון. מה שמדאיג אנשים הוא שארצנו נהפכה לכל כך לא שיוויונית ב-30 השנים האחרונות".

ויקרם פנדיט, מנכ"ל סיטי

"אפגש בשמחה עם המפגינים אם ירצו. רגשותיהם מובנים לגמרי. אני מוכן גם לאשר שהאמון נשבר בין המוסדות הפיננסיים והאזרחים של ארה"ב, וכי זהו תפקידה של וול סטריט להושיט יד לאזרחים ולבנות מחדש את האמון הזה. על המפגינים לדרוש מסיטי ובנקים אחרים לשאת באחריות לניהול אחראי של ענייני פיננסים, ולהמשיך לשאול אותנו מה קורה".

הווארד באפט, בנו של יו"ר חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, וורן באפט

"המחאה בוול סטריט נובעת מכך שתאגידי ענק רומסים את הציבור הרחב ובשל התרחבות הפערים בין העניים לעשירים בארה"ב. במהלך 15 השנים האחרונות היינו עדים לכך שתאגידים גדולים ממש דופקים את הציבור. מעולם לא היו פערי שכר כה גדולים בארץ הזאת. אינני זוכר תקופה במהלך חיי שבה הממשלה התכוונה לקצץ כמות כה עצומה של תוכניות סיוע במזון לעניים".

סוז אורמן, יועצת פיננסית, מגישת תוכנית ב-CNBC

"אני רוצה להודות בפומבי לתנועת לכבוש את וול סטריט. תודה לכם שלא קיבלתם את הססטוס קוו. תודה לכם שלא הנחתם שאין משהו שניתן לעשות. תודה לכם שטלטלתם את הכלובים. הסיקור של התנועה טוען שמדובר בדבר חדש. זה נכון חלקית. מה שמעודד אותי הוא שהמסר החשוב יותר של לכבוש את וול סטריט הוא זה שמסמן את נקודת הסוף. הסוף למשיכת כתפיים והשלמה עם אי השוויון. הסוף להמתנה סבלנית שהממשלה תשנס מותניים ותעשה צעדים להקטנת הקשיים שמהם סובלים מיליוני אמריקאים מובטלים, מיליונים נוספים שסובלים מתת תעסוקה, והמיליון שחוששים שאם אכן ניפול למיתון חוזר הם גם יהיו מובטלים. זהו סוף הדרך שבה וושינגטון המשיכה לצעוד לחור שחור בלי שיצביעו עליה".

ג'ים צ'אנוס, מנהל קרן הגידור קיניקוס

"ניו יורק היא כל כך ממוקדת בפיננסים שאנשים פה אינם מעריכים מספיק את תגובתם של שאר אזרחי המדינה. אנשים כועסים, הם מרגישים שהמשחק מכור, ושהם לא קיבלו את חלקם ההוגן".

מייקל מור, במאי

"התחלנו לתת לאנשים שכר לא על ייצור דברים או המצאתם. אנחנו מתגמלים אנשים על זה שהם עושים כסף מכסף ומזיזים כסף ומחלקים משכנתאות ל-1,000חתיכות, ומוכרים אותן לסין. אנחנו נגד תאוות בצע, והעובדה ש-1% יכולים לקבל תשע פרוסות מהעוגה, ושאר 99% צריכים להלחם על הפרוסה האחרונה".

ראסל סימונס מפיק ויזם היפ הופ

"רעיון פשוט - כח לעם. זה לא רעיון מסובך, שעלינו לסלק את האינטרסנטים ואת הכסף מהממשל".

ביל גרוס, מייסד פימקו

"מלחמת מעמדות ש-99% יוצאים אליה? כמובן, הם משיבים מלחמה לאחר 30 שנים שירו עליהם".

ג'ון סטיוארט, מגיש "דיילי שואו"

"הזעם של מסיבת התה נגד נבחרי הממשל הוא פטריוטי - אמריקאי לדוגמא - בעוד שהזעם של לכבוש את וול סטריט נגד התאגידים הרב לאומיי הוא אנטי-אמריקאי? הבנתי, בסדר".

לורנס פינק, מנכ"ל בלאקרוק

"המחאה היא הצהרה כי העתיד מאוד מעורפל לאנשים רבים. האנשים הללו אינם עצלנים שיושבים ומחפשים משהו לעשות. יש לנו אנשים שמאבדים תקווה והם יוצאים לרחובות, בין אם זה מוצדק או לא".

מייקל לואיס, סופר ועיתונאי

"הם צודקים בכעסם, אבל הם צריכים להבין מה הם רוצים אם ברצונם להשפיע. אם היו דרישות ספציפיות, זה היה יכול להיות מעניין מאוד".

ג'ון דיר, סמנכ"ל השקעות בקלפרס (קרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה)

"המערכת הפיננסית חולצה, שכר הבכירים נשאר גבוה, והכנסות האנשים שעובדים למחייתם, מתלוש לתלוש, ממשיכות לרדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully