וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מנמיכים ציפיות: "לא הוצג דבר חדש"

ניר יהב

4.1.2012 / 10:31

אחרי שירדן אירחה מפגש בין עו"ד יצחק מולכו לסאיב עריקאת, סיפר בכיר פלסטיני כי סוכם להיוועד שוב בעוד יומיים. "ישראל לא העבירה עד כה את עמדותיה והצעותיה שלה לפתרון הסוגיות"

מנמיכים ציפיות: בכיר פלסטיני אמר היום (רביעי) כי המשא ומתן שהתקיים אתמול בעמאן בין ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת לבין שליח ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו בנוכחות נציגי הקוורטט וירדן "לא הוביל לשום דבר חדש, משום שהמשלחת הישראלית לא הציגה שום דבר חדש במהלך הפגישה".

בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף הבכיר כי הפלסטינים הבהירו לירדן ולנציגי הקוורטט שנכחו בפגישה כי אם ישראל תקבל את גבולות 67' ותפסיק את הבנייה בהתנחלויות, המשא ומתן יתחדש מיד. "סוכם לקיים פגישה נוספת ביום שישי הקרוב בעמאן בהשתתפות הקוורטט וירדן, שכן ירדן השקיעה מאמצים אדירים להביא לחידוש המשא ומתן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההנהגה הפלסטינית לא תסכים להמשך המדיניות של בזבוז זמן". הפגישה אמש בירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבכיר אמר כי המשלחת הפלסטינית שבה והציגה את עמדותיה בנושא הביטחון והגבולות, כפי שהציגה בעבר לקוורטט, "אולם ישראל עד כה לא העבירה את עמדותיה והצעותיה שלה לפתרון הסוגיות הללו". עוד אמר כי מטרת הפגישה אתמול היא לבדוק האם קיימת אפשרות לחדש את המשא ומתן על בסיס הפסקת הבנייה בהתנחלויות, הכרה בגבולות 67' ושחרור אסירים.

"ההנהגה הפלסטינית אינה נגד קיום פגישות נוספות עם הקוורטט בנוכחות נציגים ישראלים משום שהיא אינה נגד המשא ומתן", הדגיש. "יחד עם זאת, ההנהגה הפלסטינית לא תסכים להמשך המדיניות של בזבוז זמן כפי שנוקטת בה ישראל". לדבריו, כל צד חייב להיענות לדרישות הקוורטט ולבצע את המוטל עליו אלא שישראל רק "נוקטת סחבת" ואינה מיישמת את מה שהיא התחייבה לו.

אתמול כאמור נועדו בירדן עורך הדין יצחק מולכו, השליח המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו וד"ר סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני. פגישתם הוגדרה "טובה" והשניים קבעו להיוועד בשנית בשבוע הבא. מולכו הציג לעריקאת את עמדתו של ראש הממשלה על חשיבות סידורי הביטחון בכל הסדר עתידי והשניים דנו בהליכי חידוש המשא ומתן. מטרת הצדדים היא להביא לפגישה ישירה בין נתניהו לבין אבו מאזן.

שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה, שנכח בפגישה, אמר כי השיחות היו רציניות והצדדים דנו במהלכה "בכל סוגיות הסדר הקבע". "השקנו היום יוזמה רצינית שמטרתה לחדש את המשא ומתן בין הצדדים. סוכם גם לקיים שורה של פגישות בתקופה הקרובה בירדן, חלקן פומביות וחלקן חשאיות", אמר. ג'ודה הוסיף כי "המטרה המרכזית מאחורי הפגישה היום והפגישות שתבואנה בעקבותיה היא לשבור את הקיפאון ולהתחיל בדיאלוג רציני בין ישראל לפלסטינים".

לדברי ג'ודה, הפלסטינים העבירו לישראל את עמדותיהם בנוגע לביטחון ולגבולות וישראל קיבלה את העמדות והבטיחה לבחון אותן בימים הקרובים בכל הרצינות האפשרית, זאת בניגוד לפעם הקודמת שהצדדים דנו, אז מולכו סרב לקבל את ההצעה הפלסטינית.

עוד בנושא:

הסיכום אחרי המפגש בירדן: "יהיו מפגשים חשאיים"
ארה"ב בירכה על חידוש המגעים: "השלום דחוף מתמיד"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully