וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלן ירוץ כמועמד עצמאי לנשיאות ארה"ב

9.1.2012 / 9:18

לורנס קוטליקוף, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת בוסטון, סבור כי את ארה"ב צריך לנהל כלכלן כמו ביוון ואיטליה. "לא בכל יום כלכלן מחליט לעבוד בשביל ארצו - אך אני אחד מהמקרים האלה"

אחד הנושאים הבוערים על סדר היום בארה"ב, שעשוי להשפיע על הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, הוא כמובן מצב הכלכלה. לכן יש הטוענים כי אולי ארה"ב זקוקה בכלל לנשיא כלכלן שיפתור את הבעיות הרבות שלה. גם לורנס קוטליקוף סבור כך.

לורנס קוטליקוף, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת בוסטון, יולי 2004. Joel Page, AP
מעולם לא התמודד על משרה ציבורית. לורנס קוטליקוף/AP, Joel Page

קוטליקוף, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת בוסטון, אמר כי הוא מתכוון להודיע השבוע על כניסתו למירוץ לנשיאות, כמועמד עצמאי. "אני חושב שאני עשוי להיות הכלכלן הראשון שרץ לנשיאות", אמר בראיון ל-CNN. "אנחנו רואים כלכלנים מנהלים כיום את יוון ואת איטליה. לא בכל יום כלכלן מחליט לעבוד בשביל ארצו - אך אני אחד מהמקרים האלה".

קוטליקוף אשר מעולם לא התמודד על משרה ציבורית, מעוניין להגיש את מועמדותו באמצעות האתר החדש, AmericansElect.org. האתר מייצג קבוצה שמעוניינת להציע מועמד עצמאי שנבחר על ידי גולשי האינטרנט.

קוטליקוף, בעל טור קבוע באתר בלומברג, חיבר 15 ספרים, ושימש כיועץ לחברות גדולות בארה"ב, לבנקים מרכזיים ולגופים בינלאומיים כמו קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי. בנוסף, הוא כיהן במועצת היועצים הכלכליים של הנשיא רייגן. המצע שלו מתמקד במה שהוא מכנה "התוכנית הסגולה" - סגולה משום שהיא תפנה הן לדמוקרטים, שצבעם כחול, והן לרפובליקאים, שצבעם אדום - במסגרתה הוא מעוניין לבטל מסים מסוימים ולהטיל מסים פרוגרסיביים. בנוסף, הוא מתכנן לשנות את מערכת הבריאות, כך שכל אזרח יקבל פעם בשנה שובר לרכישת שירותי בריאות מחברה פרטית לפי בחירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully