וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מתמודדת אירן עם נפילת המטבע: אל תסמסו דולר

ואדים סבידרסקי

11.1.2012 / 11:46

על רקע הצניחה בערך הריאל האירני גילו תושבי הרפובליקה האסלמית כי הודעות סמס המכילות את המילים "דולר" ו-"מט"ח" אינן מגיעות ליעדן. הוגבלה כמות הדולרים המותרת לרכישה

תושבי אירן נדהמו לגלות הבוקר כי הודעות טקסט המכילות את המלים "דולר" או "מט"ח" אינן מגיעות ליעד המבוקש. עם זאת, הודעות זהות שלא מכילות את המלים האסורות כן נשלחות בקלות מטלפון לטלפון, כך מוסרת היום סוכנות הידיעות, רויטרס.

מסתבר כי המשטר האירני המציא שיטה מקורית לשרוד את משבר המט"ח המקומי המתחולל במדינה האסלמית על רקע הקשחת הסנקציות הבינלאומיות נגדה. לצד סדרה של התערבויות הבנק המרכזי בזירת המסחר ובמקביל להגבלות בסחר המטבעות חוץ, על תושבי אירן נאסר כעת להזכיר את המטבע השנוא ביותר - הדולר האמריקאי. לפי שעה לפחות, האיסור חל על שליחת הודעות SMS בלבד.

הריאל האירני חווה חולשה החל מהשנה החדשה, כאשר במהלך השבוע שעבר בלבד איבד כ-20% מערכו מול הדולר, וזאת על אף ההתערבות של הבנק המרכזי ביום רביעי האחרון ומכירת מכירת כ-200 מיליון דולר בשוק. הבנק המרכזי נאלץ להתערב לאחר שהריאל צנח משער של 13,500 ריאל לדולר אחד ל-18 אלף. באותו יום קיבע הבנק את שער הריאל על רמה של 14 אלף. בנוסף לצעדי חילוץ של המטבע המקומי, הוגבלה באירן פי 2 הכמות המותרת לרכישת דולרים במזומן ליוצאים לחו"ל. כעת, היוצאים מאירן רשאים לרכוש עד 1,000 דולר לנפש בלבד.

יחד עם זאת, הממשל האירני מצהיר בפומבי כי אין סיבות ממשיות להיחלשות הריאל והתנודתיות המתרחשת הינה פרי של הלחץ הפסיכולוגי על הסוחרים בזירת המט"ח. כמו כן, בטהרן סבורים כי השפעה של הקשחת הסנקציות הבינלאומיות על הכלכלה המקומית מוגבלת אם בכלל.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully