וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: המאפיה הפכה ל"בנק" הגדול באיטליה

11.1.2012 / 12:56

מדו"ח שפורסם באיטליה עולה כי הפשע המאורגן במדינה מייצר הכנסה שנתית של כ-140 מיליארד יורו מה שהופך אותו למעשה ל"בנק מספר 1 של איטליה". רווחי המאפיה מהווים 7% מהתמ"ג

הפשע המאורגן משתלט על כלכלת איטליה בעקבות משבר החוב, ונהפך ל"בנק" הגדול במדינה, כך עולה מדו"ח שפורסם אתמול באיטליה.

הפשע המאורגן מייצר כיום הכנסות שנתיות של כ-140 מיליארד יורו (175 מיליארד דולר) ורווחים של יותר מ-100 מיליארד יורו, לפי מחקר ארגון Confesercenti, המייצג עסקים קטנים ובינוניים באיטליה. "עם נזילות של 65 מיליארד דולר, המאפיה היא הבנק מספר אחת של איטליה", אמר הארגון. מדובר בהכנסות גבוהות מהכנסותיהן של החברות הגדולות ביותר באיטליה.

סחיטה נהפכה למקור הכנסות מתוחכם ומשתלם, לצד הברחות נשק, זנות, הימורים וסחר בסמים. ארגוני הפשע הרוויחו מעסקים בקשיים שנאלצו לפנות להלוואות בריבית קצוצה לנוכח המשבר. רווחיהם של ארגוני פשע כמו המאפיה הסיציליאנית (קוזה נוסטרה), המאפיה הנפוליטנית או נדרנגטה מהווים כ-7% מהתמ"ג של איטליה.

"בין הפעילויות הלא חוקיות של ארגוני המאפיה נכללת הלוואה בריבית קצוצה, שבעקבות המשבר הכלכלי נהפכה למוצא לשעת חירום", אמר מרקו ונטורי, נשיא Confesercenti. "לפי ההערכות שלנו, הלוואות מסוג זה הובילו לסגירתם של 1,800 עסקים בשנת 2010, וגרמו לאובדן של עשרות אלפי משרות", הוסיף. "כיום, המאפיה היא העסק היחיד שמכן לבצע השקעות משמעותיות". לדבריו, 200 אלף עסקים קטנים נפלו קורבן למאפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully