וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיט רומני: "אני משלם בערך 15% מסים"

רויטרס

18.1.2012 / 9:53

יריביו של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית מיט רומני מאשימים אותו כי הוא מנותק מהאמריקאי הממוצע ורומני לא נמנע מלספק לכך הוכחות. מדובר בשיעור נמוך בהרבה מהממוצע

מיט רומני, המוביל מבין המועמדים הרפובליקאים, הודה אתמול כי הוא משלם מס בשיעור נמוך בהרבה מזה שמשלמים רוב האמריקאים. רומני, בכיר לשעבר בענף ההשקעה הפרטית כיהן בעבר כמושל מסצ'וסטס, הודה כי הוא משלם "ככל הנראה קרוב ל-15% מס".

דבריו של רומני נאמרו יום לאחר שהסכים לראשונה לחשוף את נתוני המסים שהוא משלם בתגובה לקריאות מצד יריביו במפלגה הרפובליקאית לנהוג בשקיפות לגבי מצבם הפיננסי. הוא גם ספג ביקורת מצד גורמים במפלגה הדמוקרטית ומבקרים אחרים אשר טענו כי רומני, אשר הונו מוערך ב-270 מיליון דולר, מנותק מהחוויות והדאגות של האמריקאי הממוצע.

אתמול נראה היה כי רומני ממשיך לספק תחמושת ליריביו כאשר אמר כי הוא גם נואם בתשלום "מפעם לפעם, אך לא לעתים קרובות מאוד". לפי מסמכים פיננסיים שפורסמו במסגרת הקמפיין קיבל רומני תשלום של 374 אלף דולר עבור נאומים בשנה שבין פברואר 2010 לפברואר 2011.

הערכתו של רומני לגבי המסים שהוא משלם מעידה ככל הנראה כי חלק גדול מההכנסה שלו הגיעה מהשקעות שביצע. היות שהמיסוי על רווחי הון הוא 15%, לעומת מס הכנסה של 35% במדרגה הגבוהה ביותר, מי שמרוויחים את מרבית הונם מהשקעות משלמים מסים נמוכים יותר מרוב האמריקאים.

רומני הוא המוביל מבין המועמדים הרפובליקאים להיות זה שיתמודד מול הנשיא ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו ב-6 בנובמבר. בעקבות דבריו, מיהר הבית הלבן לצייר את רומני כאליטיסט. "כל מי שעובד קשה צריך לשלם את חלקו ההוגן", אמר הבית הלבן בהודעה. "זה כולל מיליונרים שמשלמים בפועל מס של 15% כשאנשים שמרוויחים 50 אלף דולר, או 75 אלף דולר או 100 אלף דולר בשנה משלמים הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully