וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם החודש: ועדת הכנסת העלתה שכר הח"כים

צבי זרחיה

7.2.2012 / 12:35

בחודש שעבר עודכן שכר חברי הכנסת ב-3.8%. כעת אישרה ועדת הכנסת העלאה נוספת בשכרם והוא יועלה ב-1,191 שקל נוספים. בנוסף יקבלו הח"כים מענק חד פעמי של 14,292

שכרם של חברי הכנסת יועלה החודש ב-1,191 שקל בעקבות החלטה הבוקר של ועדת הכנסת לאשר לח"כים עדכון שכר של 3.3%. שכרו החודשי ברוטו של חבר כנסת יגיע לכ-37,282 שקל. בנוסף, יקבלו חברי הכנסת מענק חד פעמי של 14,292 שקל, שנועד לפצות אותם על אי קבלת העדכון ב-2011.

בינואר 2009 אמור היה שכר הח"כים להתעדכן בשיעור זה, ואולם, אז הוחלט להקפיא את שכרם של הח"כים והעדכון הזה לא ניתן להם. שכרם של חברי הכנסת מתעדכן אחת לשנה במשכורת ינואר לפי השינויים בשכר הממוצע במשק בשנה הקודמת. בינואר 2010 עודכן שכרם של הח"כים אבל לא הוחזר לח"כים עדכון השכר של 3.3% בגין שנת 2008.

הח"כים שהצביעו היום בעד ההצעה: יריב לוין, דוד רותם, זאב אלקין, אברהם מיכאלי, נסים זאב, ציון פיניאן, אורי אורבך ורוברט אילטוב. בישיבה לא נכח אף חבר כנסת מהאופוזיציה. ח"כים רבים החברים בוועדה העדיפו לא להגיע כדי לא להסתכן בביקורת ציבורית.

ועדת גרונאו לקביעת שכרם ותנאיהם של חברי הכנסת החליטה לפני כחצי שנה להחזיר לח"כים את עדכון השכר של 3.3% שלא הוחזר להם עד כה. יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), פנה באחרונה אל יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד)ף בבקשה לכנס את ועדת הכנסת בעניין.

במשכורת ינואר 2012 עודכן שכרם של הח"כים ב-3.8% שהוא שיעור עליית השכר הממוצע במשק בשנת 2011. בינואר 2012 קיבלו הח"כים תוספת של 1,329 שקל, וכעת, בנוסף לסכום זה הם יקבלו עוד 1,078 שקל. שכרם של השופטים הצמוד אף הוא לשכר הממוצע במשק, הוקפא בשנת 2008 אבל לפני כשנתיים הוחזר להם העדכון בגין ההקפאה ההיא בסך של 3.3%.

ריבלין אמר היום כי "שכרם של הח"כים מעורר רגשות והתפרצות של הציבור כלפי נבחרי הציבור. הכנסת היא כתובת שבה מפרק לעיתים הציבור את כל אותם תסכולים כלפי נבחרי הציבור. חברי הכנסת צריכים להתפרנס ולהיות במצב שלא יעמדו בשום פיתוי לקבל טובות. תפקידו של הציבור לדאוג לכך שהח"כים יהיו משוחררים מהשפעה לא נאותה. ועדת הכנסת צריכה בניקיון ציבורי מוחלט לקבל את העדכון שהוקפא ב-2009".

ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) אמר כי "הכנסת עשתה מעשה אלטרואיסטי התנדבותי ב-2008 כשהסכימה להקפיא את שכרם של הח"כים וכעת צריך להחזיר את העדכון שהוקפא. לא צריך לחשוש אף אחד לא גונב ולא גוזל כספי ציבור. אם צריך לעבור את הרגע הלא נעים בעניין האישור צריך לעשות ולא לחמוק מהאחריות גם אם הוא לא פופולרי. נעשה ולא נפחד כל היום מכל העולם".

חבר הכנסת לשעבר, יגאל ביבי, ביקש מהח"כים לאשר את ההצעה ואמר כי "גמלתם של חלק מהח"כים לשעבר היא זעומה".

בעוד שהח"כים אישרו את הגדלת שכרם, נמנעה היום ועדת הכנסת לדון בהמלצתה של ועדת גרונאו להגדיל את שכרם של 180 העוזרים הפרלמנטריים ב-2,000 שקל בחודש, בתמורה לאיסור שיוחל עליהם לעבוד בעבודות בשכר מחוץ לבית המחוקקים. ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) ביקש להעלות להצבעה גם את העלאת שכרם של העוזרים הפרלמנטריים אך יו"ר הוועדה לוין סירב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully