וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק צפוי לעלות לשיא חדש: 7.76 שקלים לליטר

איתי טרילניק

26.2.2012 / 20:36

עלייה בסך של כ-30 אגורות צפוייה על רקע עליית מחירי הנפט וסגירת בתי זיקוק באירופה. שיעור המס על הבנזין מגיע היום לכדי 53% ממחירו הסופי לצרכן בשירות עצמי

משרד האנרגיה והמים יודיע ביום שלישי על מחיר הבנזין המפוקח לחודש מארס. על פי הערכות, צפוי מחיר הדלק לזנק לשיא חדש, הנע בין 7.8-7.7 שקלים לליטר, עקב העלייה במחירי הנפט בעולם. זאת, בין היתר, על רקע המתיחות בין איראן למערב. שיעור המס על הבנזין מגיע היום לכדי 53% ממחירו הסופי לצרכן בשירות עצמי.

על פי גורמים בתחום, מחירי הבנזין באירופה בימים האחרונים עתידים להיתרגם לעלייה של כ-30 אגורות במחיר הבנזין הנוכחי - 7.46 שקלים לליטר. בכך יגיע המחיר המפוקח לכדי שיא של כ-7.76 שקלים לליטר. השיא הקודם במחיר המפוקח היה במאי 2011, אז הגיע מחיר ליטר בנזין ל- 7.62 שקלים לליטר. על רקע מחאת הציבור בנושא, החליטה הממשלה ביולי 2011 להפחית 31 אגורות מסך הבלו המוטל על הבנזין, מתוך כוונה להחזירו בשתי פעימות כאשר ירדו המחירים. בספטמבר, על רקע מחאת יוקר המחיה, העלתה הממשלה את הבלו ב-20 אגורות, תוך שהיא מפחיתה את מרווח השיווק של חברות הדלק בכ-12 אגורות. מהלך זה איזן מעט את ההתייקרות לצרכן, אך גרר מחאה מצד חברות הדלק, שאף עתרו לבג"ץ בנושא. הפעימה השנייה בהעלאת הבלו נדחתה בינתיים.

מחיר הבנזין המפוקח נקבע על ידי נוסחה, המשקללת את מחיר הבנזין באירופה (כ-39%), מרווח השיווק (כ-8%), ומסים - בלו ומע"מ (53%). מכיוון שמחירי הנפט בעולם נקובים בדולרים, שער החליפין של השקל משפיע גם כן על מחיר הבנזין בארץ. מחירי הנפט, שהגיעו בשבוע האחרון ל-120 דולר לחבית, הגיעו אף לרמות גבוהות יותר בעבר. עם זאת, מחיר הבנזין הצפוי בחודש הקרוב מגיע לשיא חדש.

מחירי הנפט הגיעו ל-120 דולר לחבית בימים האחרונים, על רקע המתיחות בין איראן למדינות המערב, והאיומים על תעבורת מיכליות הנפט במצרי הורמוז. בנוסף משפיעה על מחירי הבנזין סגירתם של מספר בתי זיקוק באירופה, דבר המקטין את היצע תזקיקי הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully