וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רציו: רוב ההכנסות מייצוא הגז יגיעו לאוצר

19.5.2013 / 10:17

יגאל לנדאו: "השוק המקומי הוא קטן ומוגבל. ההסכמים עם 'תמר' סגרו את השוק המקומי להרבה מאוד שנים. חשוב שגם לוויתן יספק גז לשוק המקומי אבל חשוב לאפשר גם ייצוא"

המאבק סביב אישור או שינוי במסקנות ועדת צמח לגבי ייצוא גז טבעי מישראל נמשך, והבוקר התראיין מנכ"ל רציו יגאל לנדאו לרזי ברקאי בגלי צה"ל.

לנדאו אמר כי "במשך שנים רבות קדחנו קידוחים יבשים ונחלנו אכזבות רבות. קידוחי היובש עלו לנו כ-300 מיליון שקל. הכל יצא מכיסנו וכיסי המשקיעים אצלנו. גם בחברות של יצחק תשובה וגם בישראמקו הציבור הרחב מהווה 80%-90% מבעלי המניות".

- כמה כסף עלה לקדוח בלוויתן?

"עד היום הושקעו בלוויתן כ-500 מיליון דולר ותקציב הפיתוח נאמד בכ-4.5 מיליארד דולר נוספים".

- אתה יכול להבין את ההשקפה שהגז הוא משאב שלנו, של כל אזרחי ישראל.

"כאשר הממשלה החליטה בשנות ה-90' לתת לסקטור הפרטי לחפש נפט וגז זה היה אחרי ש-40 שנה בזבזו החברות הממשלתיות הרבה מאוד כסף ולא הצליחו. וגם לנו זה לקח עוד כ-20 שנה".

- למה לייצא את הגז?

"השוק המקומי הוא קטן ומוגבל. ההסכמים עם 'תמר' סגרו את השוק המקומי להרבה מאוד שנים. חשוב שגם לוויתן יספק גז לשוק המקומי אבל כדי שניתן יהיה לממן את הפיתוח חשוב לאפשר גם ייצוא".

- מה החלוקה הרצויה לדעתכם?

"אנחנו מעדיפים שיהיה כמה שיותר ייצוא. השוק הישראלי מאוד קטן ומוגבל. הוועדה ישבה והמליצה על 50% לייצוא. בינתיים כל עבודות הפיתוח ממתינות כבר 8 חודשים עד שהממשלה תואיל לאשר את המלצות צמח. אני חייב להדגיש שחלק גדול מאוד מההכנסות של הייצוא יגיעו לקופת המדינה לטובת כלל אזרחי ישראל. הרוב הולך לקופת המדינה".

"חסימת הייצוא לא לאפשר לחברות נוספות לבוא ולחפש עוד גז ותאמין לי שיש עוד הרבה גז במים הישראליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully