וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקל: "פרשת הבושם" - בכלל סביב תיק יוקרתי

אתר חדשות ערוץ 2

19.7.2013 / 22:55

נגיד בנק ישראל המיועד העיד בפני ועדת טירקל וטען כי קולגה שלו הייתה אמורה לשלם עבור תיק חליפות שהוא לקח מבלי לשלם מכיוון שמיהר לטיסה בנמל התעופה בהונג קונג

הנגיד המיועד פרופ' יעקב פרנקל העיד היום (ו') בפני ועדת טירקל לבחינת מינויים בכירים בפעם השנייה, והצהיר כי התקרית שכונתה "פרשת הבושם" התרחשה בכלל סביב תיק יוקרתי לנשיאת חליפות.

בעדותו מסר פרופ' פרנקל גרסה שונה לאירועים מזו שהתפרסמה בעבר - המועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל סיפר כי הגיע לנמל התעופה בהונג קונג בדרכו חזרה מכנס כלכלי, כשהוא מלווה בעמיתה זרה. השניים נכנסו לאחת החנויות ובדרכם החוצה השומר עיכב אותם, בטענה כי פרנקל גנב לכאורה את התיק.

הנגיד המיועד אמר בתגובה כי הוא סיכם עם עמיתתו הכלכלית כי היא תשלם על התיק שהוא לקח, מכיוון שמיהר לטיסת אל-על שהייתה אמורה לצאת תוך זמן קצר. בגלל העיכוב שנוצר בטיסות בדרכו חזרה לישראל, פרופ' פרנקל נשאר ללון לילה נוסף בניו יורק, ולא כפי שפורסם בתחילה כי הוא עוכב שם לחקירת המקרה.

המסמך שיציל את הנגיד המיועד?

מלבד העדות שבעל פה, פרופ' פרנקל הציג בפני ועדת טירקל את אחד המסמכים המרכזיים שאמורים להגן על עמדתו - על המסמך חתומה עורכת הדין שחילצה אותו מהאישום בהונג קונג. במסמך, שנחשף הערב (ו') ב"אולפן שישי", כותבת עורכת הדין לנגיד המיועד שהמחלקה המשפטית בשדה התעופה בהונג קונג ביקשה להתנצל על אי ההבנה ולהודות על שלא דרש מהם פיצויים. עוד נטען במסך כי שדה התעופה ביטל את התלונה והתיק נסגר - אך לא ברור האם יש מסמכים רשמיים מהונג קונג שיכולים לאשר את הדבר.

מוקדם יותר השבוע נודע כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ייבחן את הסוגיה. על פי הפרסום, וינשטיין ביקש לבחון בעצמו את הראיות והמידע בפרשה, ולא להסתמך אך ורק על החלטת הוועדה. על פי ההערכה, וינשטיין מעוניין להיות בטוח שפרנקל לא עבר כל עבירה כדי שיוכל להגן על מינויו בבג"צ, במידה ויוגשו עתירות נגד המינוי. היה ויתעוררו קשיים מהותיים לאשר את מועמדותו של פרנקל - ייאלץ וינשטיין לפנות לנתניהו ולהמליץ לו לבחור במועמד חלופי לתפקיד הנגיד.

בעבר מסר פרופ' יעקב פרנקל בתגובה לטענות כי "מדובר באירוע שהתרחש לפני שבע שנים ושהסתיים בלא כלום. הרשויות המקומיות בהונג קונג הגיעו למסקנה שמדובר באי-הבנה מצערת, והביעו את התנצלותם ואת הערכתם על כך שאיני תובע פיצויים על אי ההבנה. אני מצפה להיכנס לתפקידי כנגיד בנק ישראל בראשית אוקטובר, לאחר שמינויי יאושר על ידי ועדת טירקל ועל ידי ממשלת ישראל. אני רואה בכך שליחות לאומית לטובת המשק והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully