וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי שיא לפרטנר

ערן גבאי

31.10.2006 / 13:03

ההכנסות צמחו בכ-6.5% זינוק של כ-497% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל. צירפה בתוך רבעון 54 אלף מנויי דור 3 חדשים


פרטנר ממשיכה לגעת בשיאים, אבל עם זאת הרבעון השלישי של 2006 משקף גידול משמעותי בהכנסות שאינו משורשר מספיק לשורות הרווח. פרטנר רשמה צמיחה של 6.5% בהכנסות ברבעון השלישי בהשוואה לאלה ברבעון השני של 2006, אך גידול של 11 מיליון שקל ברווח בלבד.

מלחמת לבנון השנייה הגדילה משמעותית את השימוש של מנויי פרטנר במכשיר, והם צרכו ברבעון השלישי כ-322 דקות בממוצע בחודש, בהשוואה ל-307 דקות בלבד ברבעון השני של השנה. הגידול בשימוש הוביל לצמיחה חדה בהכנסות של פרטנר משירותי שיחה של כ-72 מיליון שקל בתוך רבעון אחד לכ-1.316 מיליארד שקל. לא רק שהשימוש גדל, פרטנר השכילה ברבעון השלישי גם להגדיל את קצב גיוס המנויים שלה, בניגוד למרבית התחזיות, והיא צירפה לשורותיה כ-41 אלף מנויים חדשים ברבעון, קצב שכבר נשכח בפרטנר מזה מספר רבעונים לאור רוויית שוק הסלולר. השיפור המשמעותי בהכנסות החברה נבע גם מגידול במכירת ציודי קצה, קרי מכשירי דור 3, אותם מסבסדת פרטנר במטרה להגדיל את נתח השוק שלה בזירת התחרות העתידית בין חברות הסלולר. פרטנר הגדילה את ההכנסות ממכירת מכשירים בכ-20 מיליון שקל בתוך רבעון. פרטנר אומנם צירפה בתוך רבעון 54 אלף מנויי דור 3 חדשים, אך שילמה על כך בהוצאות סבסוד מכשירים של כ-40 מיליון שקל.

מניית פרטנר בתל אביב בשנה האחרונה


הגידול הן בבסיס הלקוחות והן בדקות השימוש, דאג לכך שהפחתת דמי הקישוריות בענף, בגובה של כ-9% נוספים החל במארס השנה, נעלמה כלא היתה. בכל הפרמטרים מציגה פרטנר, זה הרבעון השני ברציפות, גידול אף מעבר למספרי הרבעון המקביל. כך ההכנסה הממוצעת למנוי בפרטנר הגיעה הרבעון לכ-164 שקל בחודש, בהשוואה לכ-162 שקל ברבעון המקביל, וכ-158 שקל ברבעון הקודם.

הסבסוד המאסיווי של מכשירי דור 3 והגידול במצבת המנויים הגדילו את ההוצאה על הרכשת מנוי בפרטנר, והובילו לכך שמעבר לשורת ההכנסות השיפור במדדי הרווחיות של החברה היו נמוכים בהשוואה לאלה שצפויים היו להתקבל, כשפרטנר מגדילה ברבעון את ההכנסות שלה בכ-90 מיליון שקל. עם זאת, עדיין הצליחה פרטנר להציג רווחי שיא הרבעון של כ-184.7 מיליון שקל, ואת ההשקעה הגדולה שהיא זורעת בגיוס מנויי הדור השלישי היא עשויה לקצור בעתיד הלא רחוק, כשההכנסות משירותי תוכן וערך מוסף ממשיכים לגדול מרבעון לרבעון, והגיעו ברבעון השני של 2006 לכ-10.5% מסך ההכנסות משירותים.

כך יצא, שלמרות ירידה של כ-16 מיליון שקל בהוצאות המימון הרבעון בהשוואה לרבעון השני של 2006 בשל עליית מדד נמוכה בהרבה, עדיין הרווח הנקי של פרטנר גדל בכ-11 מיליון שקל בהשוואה לרבעון השני לכ-185 מיליון שקל, שמהווה כאמור רווח שיא.

"הגדלנו את סבסוד ציוד הקצה בכ-30 מיליון שקל"

ההשוואה לרווח ברבעון המקביל אינה נדרשת, בשל הרה פייננס שבוצע ברבעון המקביל ושגבה הוצאות מימון של כ-149 מיליון שקל. בהוצאות ההנהלה וכלליות נרשמה עלייה חריגה חריגה הרבעון של כ-22% בהשוואה לרבעון הקודם בשל הפרשה גדולה יותר עבור חשבונות מסופקים בגין חובות ממכירת ציוד ושירותים. הפרשה זו, נכתב בדו"ח, היא פועל יוצא של מעשי האיבה בצפון והשפעתם על עסקים, ושל ההאטה בפעילות הגבייה.

הרווח התפעולי של פרטנר הסתכם הרבעון בכ-319.5 מיליון שקל, גידול של 51.3% בהשוואה לרבעון המקביל, אך גידול של כ-8 מיליון שקל בלבד בהשוואה לרבעון הקודם כתוצאה מהשקעה גוברת בסבסוד מכשירי דור 3 במהלך הרבעון השלישי של 2006. הרווח התזרימי של פרטנר (EBITDA) הרבעון הגיע לכ-476.7 מיליון שקל, עלייה מזערית בהשוואה לזה שנרשם ברבעון הקודם, אז הוא נאמד בכ-473 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA מתוך סך ההכנסות ירד מכ-34.5% לכ-32.5%.

תזרים המזומנים של פרטנר בניכוי השקעות נאמד הרבעון בכ-312.3 מיליון שקל. פרטנר הגיעה למצבת מנויים של 2.62 מיליון. היקף נטישת המנויים בפרטנר ירד לכ-3.7%. למרות רכישת חברת מד-1, על 900 הקילומטר של הסיבים האופטיים שבאמתחתה, בתמורה לתשלום של כ-71 מיליון שקל - יחס ההכנסות להשקעה בתשתית (CAPEX) ממשיך לרדת והוא מסתכם נכון לסוף הרבעון השלישי של 2006 בכ-7%. גם יחס ה-EBITDA לחוב ממשיך לרדת והוא נאמד ברמה של 1.2 בהשוואה לכ-1.8 ב-2005.

בהתאם להחלטה ממאי 2006, פרטנר ממשיכה לחלק מדי רבעון כ-70 מיליון שקל כדיווידנד לבעליה, וברבעון הרביעי היא צפויה להשלים את חלוקת הדיווידנד כך שיהווה כ-60% מסך רווחי החברה. על פי הערכות, ברבעון הרביעי עשויה פרטנר לחלק עוד מאות מיליוני שקלים כדיווידנד.

בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר: "אנו מרוצים מאוד מכך שברבעון השלישי 54,000 מנויים נוספים הצטרפו לחוויית הדור השלישי של orange". פרטנר מדווחת הרבעון על הגעה לכ-219 אלף מנויי דור 3.

מנהל הכספים הראשי החדש של פרטנר עמנואל אבנר אמר, כי "ברבעון השלישי של השנה הגדלנו את סבסוד ציוד הקצה בכ-30 מיליון שקל בהשוואה לרבעון השני של השנה. העלייה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של החברה להגדיל את בסיס מנויי הדור השלישי שלנו, ולייצר הכנסות נוספות ברשת הדור השלישי. למרות עלויות הסבסוד הנוספות של מכשירי הקצה, התוצאות הכספיות שלנו ממשיכות להשתפר ומשקפות את דפוסי השימוש המעודדים של מנויי הדור השני והשלישי כאחד".

באשר לתחזית החברה, אמר עמנואל אבנר, "אנחנו חוזרים על ההנחיה שלנו באשר למחצית השנייה של 2006 ומצפים כי המגמות החיוביות שהוצגו במחציתה הראשונה תימשכנה גם במחצית השנייה, עם זאת יש לזכור כי הרבעון הרביעי הוא חלש יותר באופן עונתי מן הרבעון השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully