וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה האמיתית של ה-G20: המפגינים

אייל דץ

2.4.2009 / 21:31

נציגי הציבור האמיתיים בוועידה הכלכלית בלונדון אינם אובמה וחבריו, אלא המפגינים נגד תאוות הבצע. אפילו התקשורת כבר לוקחת אותם ברצינות

הוועידה הכלכלית הבינלאומית, הידועה יותר בשם G20 הסתיימה, ואיתה גם הפניקה שהשתוללה ברחובות לונדון. אלפי המפגינים אמנם התפזרו כבר לביתם, עייפים, אך בניגוד להפגנות בעבר, אפילו די מרוצים. השנה הפך "המאבק נגד הקפיטליזם המערבי החזירי" ,לרלבנטי יותר מתמיד, כאשר המשבר הכלכלי הגלובלי מצליח להפוך את זירת ההפגנות להטרוגנית יותר מאי פעם. לא עוד אנרכיסטים ופעילים נגד הגלובליזציה, אלא פסיפס מרתק של פעילים בתנועות חברתיות, איגודי עובדים מכל רחבי היבשת, פעילי איכות סביבה ופעילי שלום.

הלוביסטים שלכם בעולם

גם הסיקור התקשורתי העולמי זכאי השנה למחמאות. שידורים חיים, פריצות לשידור וראיונות עם המפגינים, כל זאת בניגוד למנהג המגונה להציג את המפגינים כחבורת היפים הזויים ולשמר את התפיסה השגויה כי ההתנגדות לשוק החופשי היא לא יותר מקוריוז משעשע ובעיקר פוטוגני, שלעיתים נוטה להיות אלים אבל בעיקר חסר כל השפעה ממשית ליצור שינוי.

תביטו בכל אותם מפגינים, תקשיבו להם. אלו הם הנציגים האמיתיים שלכם. אלו הם הלוביסטים שלכם בפרלמנטים השונים בכל רחבי העולם. הם ולא "נציגי הציבור" - אובמה, ברלוסקוני או סרקוזי.

על פי מחקר מקיף שערך פול הוקן, אחד מפעילי הסביבה הבולטים של העשורים האחרונים, יש כיום ברחבי העולם למעלה ממיליון ארגונים חברתיים וסביבתיים הכוללים למעלה ממאה מיליון פעילים במשרה מלאה. זהו המגזר השלישי שהפך, עם התנערות הממשלות מאחריות חברתית וסביבתית, לגוף שבמידה מסוימת מונע מהכדור שלנו להתפרק למיליארדי כדורים בודדים הדואגים איש איש לעצמו, ושסומכים אך ורק על חוקי הג'ונגל.

מערכת החיסון של האנושות

אותם פעילים חברתיים וסביבתיים ( שכיום מבינים שהם משרתים את אותה מטרה בעצם ולכן אין ביניהם הפרדה), נושאים בגאווה את דגל האלטרואיזם, בדיוק ההפך מהאגואיזם ותאוות הבצע של אנשי המערכת הפיננסית בניו יורק, הבנקאים הלונדונים (שנפנפו בשטרות כסף לעבר המפגינים הזועמים) ובעלי מפעלים מזהמים במפרץ חיפה.

העולם משתנה. זה קורה בכל רגע נתון מסביבכם ואתם אפילו לא שמים לב לכך. בעוד הקפיטליזם הדורסני מתפשט כמו גידול סרטני בכלכלות העולם ומביא איתו גרורות בדמות חמדנות, תחרותיות והפרטה בלתי מרוסנת, עומדים מולו יותר ויותר אנשים. הוקן כינה אותם "מערכת החיסון של האנושות". אכן, אין ספק כי הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו תלויה באותם מפגינים אמיצים.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'י 20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully