וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת: "מגובש מכרז למפעיל סלולרי נוסף"

עומר רבין

12.5.2009 / 9:36

בנאום ראשון בפני ראשי שוק התקשורת טען כחלון כי תנאי המכרז יגובשו בימי הקרובים. פלאפון: "צעד מיותר לחלוטין"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בימים הקרובים יגובש במשרד התקשורת המכרז למפעיל סלולרי נוסף - כך הצהיר הבוקר שר התקשורת החדש משה כחלון בנאום ראשון בפני ראשי שוק התקשורת במסגרת כנס של ארגון המרכז הישראלי לניהול (המי"ל): "יש צורך במפעיל סלולרי נוסף - הוריתי לאנשי משרדי לגבש מכרז כבר בימים הקרובים". כחלון ציין כי המטרה היא הגברת התחרות בשוק התקשורת לטובת הצרכנים אך גם לטובת החברות עצמן והיקפו של השוק.

"חשוב להבהיר שהרגולציה איננה אוייב", אמר השר. "היא צריכה להציב את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המובילות בשוק התקשורת ואני מתחייב בפניכם שזו כוונתנו וזה גם מה שיהיה. התחרות היא מה שהביא לתנופה בשוק התקשורת ולהרחבת ההיקפים בו"

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, הגיב מעל הבמה לדבריו של השר ואמר: "ספרד, שווייץ, גרמניה - כולן מדינות די גדולות, לפחות לפי הפעם האחרונה שבדקתי, ושם מסתדרים מצויין עם 3 מפעילים - למה ישראל צריכה חמישה? אנחנו כבר נמצאים במצב של הכי הרבה מפעילים ביחס לגודל האוכלוסיה - יש כאן 3 מפעילים גדולים עם נתח שוק יחסית דומה, ומפעיל רביעי זמין עם נתח שוק של כחמישה אחוז", והוסיף: "על פי מבחנים אירופאיים של השוק המאוחד רמת הריכוזיות בישראל היא מהנמוכות בעולם - וגם רמת המחירים בישראל היא מהנמוכות ביותר".

בפלאפון טענו עוד כי בישראל כיום הצרכנים משתמשים בטלפון יותר ויותר (במושגי דקות) אך משלמים פחות ופחות - דבר המקרין גם על שיעורי הרווחיות בשוק התקשורת שהם נמוכים מהמקובל באירופה.

מנכ"ל פרטנר דוד אבנר הצטרף לביקורת ואמר: "השחיקה הרדה ברמת הרווחיות של המפעילים הסלולריים היא מסוכנת ועשוייה להביא בטווח הארוך לפגיעה קשה ברמת השירות ללקוח - בגלל הצורך של היצרנים למצוא את הכסף במקומות אחרים".

למי קראת משרד קטן?

כחלון התייחס גם להגדרה של פוליטיקאים את משרד התקשורת כ"משרד קטן" ואמר: "שוק התקשורת מהווה קטר צמיחה חשוב – כ-5 אחוז מהתל"ג ולמעלה מ-30 מיליארד שקלים שוויו".

השר הצהיר עוד כי אסטרטגיית המשרד היא ברורה - "להוביל לקיצור הליכים ולא סירבול הליכים, לקביעת לוחות זמנים ברורים והדבקת הפער שנוצר בין הרגולציה לבין ההתפתחות הטכנולוגית. הרגולציה תהיה פתוחה, יוזמת ושותפה להאצת הקידמה", אמר.

"שמעתי המון דעות וניתוחים, כולם רוצים לייעץ ולהסביר – ותפקידי להחליט מי צודק, איזו עצה לקבל ובאיזו דרך לבחור. אני נחוש לקבל החלטות בצורה המהירה ביותר – מבין את משמעות הזמן בעולם הטכנולוגי והעסקי. הזמן הוא אחד המשאבים היקרים וכך אני רואה אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully