וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי כבוד בפועלים - דנקנר יפרוש תוך 3 חודשים

שרון שפורר

26.5.2009 / 7:57

מי אחראי במצב המביך של הפועלים? הפשרה המתגבשת עם בנק ישראל: דנקנר יפרוש בתוך 3 חודשים, צבי זיו כבר בחודש הבא

הפשרה המתגבשת בין בנק ישראל ובין בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, תוצג היום או מחר בדירקטוריון בנק הפועלים. לאחר שבועות ארוכים של מו"מ ולחצים, גובש המתווה הבא: יו"ר הבנק, דני דנקנר, יפרוש מתפקידו בתוך 3 חודשים.

מנכ"ל הבנק, צבי זיו, יפרוש בתוך שבוע עד חודש, ובמקומו ימונה ציון קינן לממלא מקום מנכ"ל. דנקנר התעקש כי זיו יפרוש לפניו, כדי ששמו לא יוכתם כמי שאחראי על המצב בו נמצא הבנק. במקביל ועדת האיתור למנכ"ל החלה את עבודתה והיא תעלה שמות של מועמדים למנכ"ל הבנק תוך כדי הפקדת הניהול של הבנק בידיו של קינן.

ועדת האיתור אמורה לסיים את עבודתה עד ספטמבר. שמו של ארז ויגודמן עלה כמועמד למנכ"ל הבנק, אך בתחילת השבוע הוא בחר להתמנות למנכ"ל מכתשים אגן.

המשמעות של הפשרה היא שהבנק ינוהל במשך פרק זמן של כמה שבועות על ידי דני דנקנר כיו"ר וציון קינן כמ"מ מנכ"ל, אך תוך ידיעה והסכמה ברורה שדנקנר יפנה את מקומו בתוך שלושה חודשים. הפשרה שהושגה מבוססת על העקרון שביקשה אריסון: "פשרה שתכבד את כל הצדדים", משמע, דנקנר לא יודח מיד מהבנק, ובכל מקרה המנכ"ל זיו יהיה הראשון מבין שניהם שיפנה את מקומו.

בישיבת הדירקטוריון שניהל הבנק אתמול נדון רק אישור הדו"חות הכספיים, שיפורסמו הבוקר. לא נדונה סוגיית עתידו של דנקנר בבנק. עם זאת ל-TheMarker נודע כי היום תימשך הישיבה ואז יידרשו הדירקטורים כנראה למתווה הפשרה בין אריסון לבנק ישראל.

מחר גם עשוי הדירקטוריון לשמוע דיווח מפורט מדנקנר ומזיו באשר לנסיבות שהובילו להתפטרותו של זיו, יום לפני פרסום הדו"חות הכספיים ל-2008. על פי מכתב ששלח הדירקטוריון לפיקוח על הבנקים ב-12 במאי, התחייב הדירקטוריון לקבל את הדיווח לא יאוחר מ-15 יום ממועד שיגור המכתב. מחר תגיע לסיומה תקופה זו.

בעבר נרמז בבנק הפועלים שחילוקי הדעות בין השניים נסובו על תוכנית פיטורים שקידם זיו - ודנקנר התנגד לה. זיו הכחיש את הדברים, ופירסם מכתב לעובדי הבנקים שלפיו לא היתה כל תוכנית פיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully