וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתקפל: מס הבצורת יוקפא בקרוב

צבי זרחיה

8.11.2009 / 8:13

ראש הממשלה הטיל על מנכ"ל משרדו לבחון את הקפאת היטל הבצורת, וההערכה היא כי הוא יוקפא במהלך החורף. במקביל, יופחת שיעור ההתייקרות בתעריפי המים

בממשלה החליטו להקפיא את היטל הבצורת ולבצע בהדרגה את שיעור ההתייקרות בתעריפי המים המיועד ל-1 בינואר 2010 - כך נודע ל-TheMarker. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הטיל על מנכ"ל משרדו, אייל גבאי, לבחון את הנושא ולפי הערכות ההיטל יוקפא במהלך חודשי החורף, ובמקביל יופחת שיעור ההתייקרות הצפוי בתעריפי המים. החלטה סופית בעניין תתקבל בקרוב.

משרד התשתיות המליץ להקפיא את ההיטל במהלך חודשי החורף ולבחון את שיעורי ההתייקרות הצפויים של תעריפי המים, ונתניהו צפוי לאמץ את העמדה הסופית שיציג המשרד. המגמה המסתמנת נובעת מהביקורת הציבורית הנמתחת נגד היטל הבצורת והעלאת תעריפי המים.

במשרד ראש הממשלה נערכו בימים האחרונים התייעצויות בעניין. בשיחות פנימיות התבטא גבאי בעד בחינה מחודשת של היטל הבצורת והרפורמה בתעריפי המים. גורמים בממשלה ובליכוד טענו כי אסור להעלות את תעריפי המים ב-50% בינואר, כפי שנקבע ברפורמת המים, יחד עם הטלת היטל הבצורת. האוצר מתנגד לפי שעה להקפאת ההיטל, אך בכנסת מעריכים שבסופו של דבר האוצר יתכופף, שכן בבית המחוקקים קיים רוב להקפאת ההיטל ולצמצום ההתייקרות בתעריפי המים.

לפני כמה חודשים ביטל נתניהו את הטלת המע"מ על הפירות והירקות, בנימוק כי היה קשוב לרחשי הציבור. "מוטב שנתניהו יתעשת ויקפיא את ההיטל לפני שיצטייר כמי שנכנע שוב ללחץ הציבורי", אומרים בליכוד.

ועדת הכספים תדון בהקפאה

ועדת הכספים תגיש מחר הצעת חוק להקפאת היטל הבצורת ותעמיד את הממשלה בפני עובדה מוגמרת, אם לא תושג הסכמה עמה. הצעת החוק גובשה על ידי הח"כים אמנון כהן (ש"ס), יו"ר הוועדה משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה).

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), צפוי לכנס את הוועדה ביום רביעי לדיון דחוף בהשתתפות מנהל רשות המים, אורי שני. אקוניס תובע להקפיא את היטל הבצורת וכן לדחות בשנה את הרפורמה בתעריפי המים. "העלאת המים הצפויה יחד עם היטל הבצורת הם מרחיקי לכת", טען אקוניס.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) סיכמה שלשום עם גבאי לערוך מפגש עם נציגי רשות המים, האוצר ומשרד התשתיות כדי לגבש תפישה מערכתית לגבי משק המים.

מלשכת שר התשתיות, עוזי לנדאו, נמסר בתגובה: "התקיימו דיונים בנושא עם לשכת ראש הממשלה, על בסיס הצהרת השר לפיה היטל הבצורת יבוטל אם החורף יאפשר זאת. כמו כן, נידונה הצעת השר להעלאת תעריפים מדורגת כדי לא לפגוע בציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully