וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליה מאור הסירה מועמדותה ליו"ר לאומי

עומר רבין

15.2.2010 / 13:53

סוף למירוץ: מנכ"ל בנק לאומי הודיעה במכתב פתוח ללקוחות הבנק כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד יו"ר הבנק: "נהגתי על פי חוק וברוח החוק - אם קיימת מחלוקת פרשנית, יש להבהירה בבית המשפט"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בעקבות הביקורת שהוטחה בה ועל רקע חוות דעת משפטיות שפורסמו השבוע, הודיעה היום (שני) מנכ"ל בנק לאומי גליה מאור במכתב פתוח שפרסמה באתר האינטרנט של הבנק כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד יו"ר בנק לאומי במקומו של איתן רף שיעזוב בתקופה הקרובה את תפקידו. "כל חיי, בכל תפקידי ובכל מקום בו שירתתי, נהגתי עפ"י החוק, וברוח החוק. נאמנה לדרכי ולערכי, לא אעשה דבר שיש בו ולו ספק של הפרה של חוק או תקנה כלשהי. אם קיימת מחלוקת על פרשנות משפטית, הרי שבית המשפט הוא המקום הראוי לבירורה", כתבה מאור.

מאור הוסיפה והגיבה למבקריה: "פעלתי כדין ובאופן שקוף. לא במחשכים עשיתי זאת, לא במסתור, לא בדרכי ערמה. פניתי באופן רשמי אל ועדת המניות של הבנק (המייצגת את מדינת ישראל) מילאתי טפסי מועמדות רשמיים ככל מועמד, פרסמתי את דבר מועמדותי ברבים, באופן גלוי ומבלי להסתיר דבר". עוד כתבה: "בניגוד לרושם שהודגש לאחרונה במקומות רבים, מינוי מנכ"ל לתפקיד יו"ר של אותה חברה, הוא נוהג לגיטימי, נפוץ, מתוכנן ומבורך, המקובל במאות ואלפי ארגונים, בארץ ובעולם, לרבות בנקים ובזכותו משכיל הארגון לשמר את הידע והניסיון הארגוני הנצבר. נוהג זה מגביר מחד את יציבות הארגון העסקי ובה בעת גורם גם להזרמת דם חדש ורענן לדרגי הניהול הגבוהים. מודל זה קיים והיה נפוץ גם במערכת הבנקאית, לרבות בבנקים בבעלות ממשלתית".

את מכתבה סיכמה מאור בהצהרה הבאה: "בנסיבות שנוצרו החלטתי כי עדיף שאסיר את מועמדותי לתפקיד דירקטור בבנק לאומי. אני עושה זאת מתוך דאגה לבנק, ליציבותו, ולדרכו, ומשום שטובת לקוחותיו ועובדיו חשובה בעיני. מבחינתי תפקיד היו"ר איננו תכלית שאין בילתה, אלא אבן דרך משמעותית אשר מהווה המשך לפועלי, בה יכולתי להעמיד לטובת העניין מיכולותיי ומניסיוני".

מאור צפויה להמשיך בתפקידה כמנכ"ל בנק לאומי, אך גורמים בבנק העריכו כי כי בכוונתה להמשיך ולבדוק את האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותה כדי לסלול את דרכה לכס היו"ר בעתיד.

חוות הדעת המשפטיות דרשו תקופת צינון

אתמול העבירה לבנק לאומי רשות ניירות ערך, בראשותו של פרופ' זהר גושן, את התייחסותה בנוגע לשאלה האם ניתן לצרף מועמדים נוספים לתפקיד היו"ר שיעלו להצבעה באסיפה הכללית של בעלי המניות בחודש מרץ.

הרשות טוענת כי על פי הקריטריונים המופיעים בתקנון של הבנק עצמו, מאור לא יכולה להגיש את מועמדותה לתפקיד.

גושן ציין כי "אם חפצה מאור להיבחר - עליה לכנס אסיפה חדשה, ובה לתת הזדמנות לכל בעלי המניות להציע מועמדים". משמעות הצהרה זו הינה שרשות ני"ע - בדומה ליועמ"ש שמתנגד למינויה של מאור ליו"ר דרך ועדת המניות - חוסמת את הדרך השנייה בה נקטה מאור לשם המינוי - הגשת מועמדות דרך דירקטוריון הבנק.

בשבוע שעבר ביקש היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מיו"ר הוועד הציבורי למניות הבנקים לשוב ולבחון את עמדת הוועד לגבי מינויה של גליה מאור כמועמדת מטעמו לחברה בדירקטוריון בנק לאומי. זאת בעקבות עמדת היועץ, כי הוראות החוק קובעות בצורה ברורה כי מנכ"ל אינו יכול לעבור לכהן כדירקטור המוצע על ידי הוועדות אלא לאחר תקופת צינון בת שנתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • גליה מאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully