וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התקבלה לארגון ה-OECD

פנחס וולף ואלון שן

10.5.2010 / 12:04

שגרירי 31 המדינות החברות בארגון אישרו בישיבה מיוחדת את צירופה של ישראל לארגון הכלכלי. ההצבעה הביאה לסיומן של 15 שנות מאמצים בלתי פוסקים מצד ישראל להצטרף לארגון

מזכ"ל ארגון ה-OECD, אנחל גוריה, הודיע הבוקר (שני) כי מועצת השגרירים, המייצגת את המדינות החברות בארגון, בחרה במדינה ישראל לחברה מלאה ב-OECD. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי 31 המדינות החברות בארגון. החלטה זו מביאה לסיומן של 15 שנות מאמצים בלתי פוסקים מצד ישראל להיות חלק בארגון הכלכלי.

המשמעויות הנגזרות מהצטרפותה של ישראל לארגון הן, בין היתר, הכרה בינלאומית בפעולותיה של ממשלת ישראל בנושאי רגולציה, מלחמה בשחיתות ושמירה על זכות הקניין; משיכת משקיעים זרים; השפעה חיובית על דירוג האשראי של ישראל; סיוע לפעילות בשווקים הבינלאומיים ורפורמות להן התחייבה ישראל בתחום שיפור איכות הסביבה ומניעת זיהומים של קרקע, מים, אוויר וים, שתביא לשיפור איכות החיים ובריאות התושבים.

ארגון ה- OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) הוא ארגון בינלאומי המאגד את המדינות בעלות הכלכלות המפותחות בעולם. מטרתו להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות תוך עמידה בסטנדרטים כלכליים בינלאומיים.

"תעודת כבוד למשק הישראלי"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר אמר בתגובה להחלטה: "החלטת ה-OECD לצרף את ישראל כמדינה חברה בארגון היא אבן דרך חשובה בהשתלבות ישראל בכלכלה הגלובלית, ומבטאת את מחויבותה של ישראל לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים מתקדמים".

שר האוצר יובל שטייניץ, אמר: "ההודעה על הצטרפות ישראל לארגון ה- OECD מהווה תעודת כבוד למשק הישראלי וכמובן ממלאת את ליבנו גאווה רבה. עם זאת חשוב לזכור שעל אף שזהו יום חגיגי וחשוב, אנחנו רק בתחילתה של דרך. ישראל תידרש להמשיך ולהוכיח את חוסנה ויציבותה של הכלכלה והחל מהיום גם לעמוד בסטנדרטים ובכללים מחייבים".

שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר אמר בתגובה להחלטה, כי "הכניסה של ישראל כחברה בארגון מסמלת את מעברה של ישראל כמדינה מפותחת בשורה ראשונה של המדינות המערביות המתקדמות. ההצטרפות תביא נהלים וסטנדרטים בינ"ל מתקדמים שיוטמעו בתוך שדרות הציבוריות בישראל".

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין אמר כי "הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD מחזקת את מעמדה הכלכלי של ישראל בעולם ומקרינה על עוצמתה הכלכלית. כמו כן, ההצטרפות תתרום להפחתת רמת דירוג הסיכון של המדינה, תביא לשיפור בדירוג האשראי של המדינה דבר שיתרום להוזלת העלויות של גיוסי הון על ידי הממשלה ועל ידי חברות פרטיות ולגידול בהשקעות".

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים מסר: "חברות ב-OECD תסייע לישראל לעשות קפיצת מדרגה איכותית במונחים של מדיניות ציבורית ומודרניזציה של המדינה. כחברה בארגון היוקרתי, תעבוד ישראל תעבוד יחד עם הכלכלות המתקדמות בעולם בחיפוש פתרונות לאתגרים הכלכליים, החברתיים, סביבתיים ואחרים".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני התייחס אף הוא להישג ואמר בצהרים: "אין ספק ששילוב הידיים של כלל הגורמים במשק וכניסה למסלול של הידברות ושיתוף פעולה ביחסי עבודה ובנושאים הכלכליים החשובים הביא לתרומה לכניסתה של ישראל ל- OECD. בשנתיים האחרונות נפגשו נציגי ההסתדרות והמעסיקים ביחד ולחוד, עם נציגי ה- OECD שהגיעו לארץ וגילו התעניינות מרובה בשיתוף הפעולה ובהסכמים שנחתמו במשק כמו למשל הסכם פנסיה חובה ועסקת החבילה".

עדכון אחרון: 15:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully