וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את דו"ח ששינסקי

לאחר ההכרזות, העיכובים והמאבקים של בעלי ההון על גובה התגבולים מתגליות הגז והנפט בישראל, אישרה הממשלה את המלצות דו"ח ששינסקי במלואן

בתום שבועות של מאבקים אל מול בעלי ההון במגזר הגז והנפט והישראלי, הממשלה הודיעה היום (ראשון) על אימוץ מסקנות ועדת ששינסקי במלואן.

בהודעת הממשלה נמסר כי "הממשלה אימצה באופן מלא את מסקנות ועדת ששינסקי המבטיחות את המשך פיתוח משק הגז הטבעי בד בבד עם קבלת תמורה הולמת לציבור עבור ניצול משאבי הטבע של המדינה, תוך מתן תמריצים נאותים לעוסקים בחיפושי הגז הטבעי".

לפי ההמלצות שכאמור אומצו על ידי הממשלה, יעלה גובה המיסוי על תגליות הגז והנפט לשיעור של בין 50%-62%.

כמו כן, נמסר כי "יוקם צוות בין-משרדי שיבחן את הדרכים להתמודדות עם ההשלכות המאקרו כלכליות של התקבולים ממשאבי הטבע, וכן תוקם קרן הון שפירותיה יופנו לשני יעדים מרכזיים - חינוך וביטחון. בנוסף, המדינה תשתתף במחצית הוצאות האבטחה של מתקני ומאגרי גז ונפט ימיים שמשרד הביטחון דרש את אבטחתם ושלפחות רבע מהתפוקה השנתית שלהם תהיה משווקת למשק הישראלי".

לפי הודעת משרד ראש הממשלה, נתניהו אימץ את המסקנות לאחר שמצא כי "קיים האיזון הראוי בין מתן תמורה הולמת לציבור עבור ניצול משאבי הטבע של המדינה, ומתן תמריצים נאותים לעוסקים בענף חיפושי הגז הטבעי".

לאחר אישור המסקנות, ברך ראש הממשלה על ההחלטה וציין: "זה משאב טבעי השייך לאזרחי ישראל והוא חשוב גם לכלכלת ישראל ולעתיד ישראל. אני מתכוון בהמשך להקים קרן לעתיד ישראל שתוקדש לחינוך ולביטחון מהפירות של תקבולי הגז. עלינו לעבוד בשיתוף כוחות ובשיתוף פעולה עם המשקיעים, על מנת להביא במהירות גז לישראל, לכן עכשיו הדבר החשוב הוא להתקדם בתהליך".

שר האוצר יובל שטייניץ הוסיף ואמר: "עשינו צעד חשוב נוסף בדרך לתיקון העיוות במערכת המיסוי בתחום משאבי הטבע של המדינה. אנו מתקרבים לרגע שבו הציבור הישראלי יוכל ליהנות ממשאבי הטבע שלו כפי שנהוג בכל העולם המערבי".

דואגים לחינוך ולביטחון

במהלך אישור המלצות הוועדה, אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "עצם הגילוי של מאגרי הגז הטבעי הוא חשוב, אבל גם כשההפקה תתממש זה יהיה בסדר גודל של אחוז אחד מהתל"ג.
אנו שואפים להימנות עם 15 המדינות המתקדמות בעולם, וחיוני לכן לקבל את הנורמות של העולם המתקדם ואת כללי ה- OECD".
במהלך הישיבה בירך שר התיירות גדעון סער על הודעת ראש הממשלה, כי כספי התמלוגים שהמדינה תקבל יועברו לקרן שתשקיע בחינוך. סער הוסיף קרא לעגן את העברת התמלוגים לקרן בהחלטת ממשלה. בהתאם לכך, סיכם ראש הממשלה את הדיון באומרו כי יביא לממשלה הצעה בנושא הקרן.

שמים סוף ביזיון

הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אני מביא היום את מסקנות ועדת ששינסקי. אביא המלצה לאמץ את ההמלצות ולהשתתף בהוצאות הביטחון של אותו משאב לאומי. אני מתכוון להקים קרן לעתיד ישראל שתוקדש לחינוך וביטחון אנו נדרשים לקבל החלטה ולעבוד בשיתוף פעולה עם המשקיעים כדי להביא גז לישראל".

שר האוצר יובל שטייניץ הצטרף לדבריו של ראש הממשלה ואמר "אנחנו נאשר היום את דו"ח שישנסקי ונשים סוף לביזיון בו אזרחי המדינה הם היחידים בעולם שלא נהנים מאוצרות הטבע של המדינה. נוכיח שבממשלה הזו מנגנון הון שלטון לא עובד ולא מצליח לשבש את שיקול הדעת במדינה".

את הודעת התמיכה במסקנות הוועדה, מסר ראש הממשלה ביום שלישי האחרון בכנס המנכ"לים של משרדי הממשלה, לאחר כשבועיים של התלבטות והתייעצויות עם הגורמים הרלוונטיים - כמו יו"ר הוועדה, שר האוצר והמשקיעים. "יש לדאוג לשני צרכים מרכזיים", אמר נתניהו בכנס, "האחד של היזמים שהשקיעו ושמו ממיטב כספם ומגיע להם לראות שכר לעמלם. צורך שני הוא של אזרחי מדינת ישראל שהם בעלי המשאב הטבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully