וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סנקציות על האחים עופר בשל סחר עם אירן

24.5.2011 / 20:01

ייאסר על החברה לקבל מימון ממשלתי ורישיונות יצוא בארה"ב; הלוואות מבנקים בארה"ב יוגבלו; מחברת הספנות נמסר בתגובה: "מעולם לא מכרנו אוניות לאירן"

הממשל האמריקאי הודיע היום כי הטיל עונשים על שבע חברות זרות, בהן חברת הספנות של האחים עופר בגין קשרים עסקיים בין החברות לאירן, אשר סייעו, לדברי הממשל האמריקאי, במימון תוכנית הגרעין האירנית.

קבוצת האחים עופר, יחד עם שתי חברות ספנות מסינגפור ומונאקו, היו מעורבות בעסקה בחודש ספטמבר 2010 במסגרתה סיפקו שירותי ספנות בשווי של 8.65 מיליון דולר לחברת הספנות האיראנית IRISL, אשר העיצומים שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי על איראן אוסרים על עסקים עמה, נאמר בהודעה שפירסם משרד החוץ האמריקאי.

כתוצאה מכך, נאסר על קבוצת האחים עופר לקבל מימון מהבנק ליצוא ויבוא בארה"ב, לקבל הלוואות של יותר מ-10 מיליון דולר ממוסדות פיננסים בארה"ב, או לקבל רישיונות יצוא בארה"ב, נאמר בהודעת משרד החוץ.

"אנו גורסים כי קבוצת האחים עופר לא ביצעה בדיקה נאותה ולא נעזרה במידע פומבי וזמין שהיה מצביעה על כך שמדובר בחוזה עם חברת IRISL", נאמר בהודעת משרד החוץ. "משרד החוץ יקפיד על כך שהחברות יישאו באחריות כנדרש על פי חוק, במקרים שבהם היו אמורות לדעת שהן מספקות לאירן מוצרים ושירותים האסורים על פי העיצומים שהוטלו על המדינה".

דובר אחים עופר בישראל מסר בתגובה :" אנו מעולם לא מכרנו אוניות לאירן", הדובר הדגיש ואמר: "כי הגורמים הרשמיים והמוסמכים של מדינת ישראל יאשרו את דברנו במלואם נקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully