וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביתנו" כפתה חופש הצבעה בחוק גיל הפרישה

פנחס וולף

13.7.2011 / 12:11

בסיעתו של שר החוץ הגיבו בזעם על היעדרותה של "עצמאות" מההצבעה על חוק החרם, והחליטו בתגובה לתמוך בהצעה שמקבשת להותיר גיל הפרישה לנשים על 62 - בניגוד לעמדת הממשלה

הקואליציה רועדת? סיעת "ישראל ביתנו" כופפה הבוקר (רביעי) את הקואליציה בנוגע להצעת חוק גיל הפרישה, המבקשת להותיר את גיל הפרישה לפנסיה לנשים בגיל 62, כשזו נאלצה לקבוע כי יוטל חופש הצבעה בעניין – למרות שוועדת השרים לחקיקה התנגדה להצעה. ב"ישראל ביתנו" רואים קשר ישיר בין ההחלטה לבין היעדרותה של סיעת "עצמאות "מההצבעה על "חוק החרם": אם ל"עצמאות" מותר, אין סיבה שלנו יהיה אסור, אמרו שם. יצוין כי גם ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) ביקשה חופש הצבעה, לכשתובא הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, להצבעה בקריאה טרומית במליאה.

עוד באותו נושא:
הצעת חוק: להשאיר את גיל הפרישה לנשים על כנו
קואליציה נגד העלאת גיל פרישת נשים: ”מהלך מקומם”


שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום לנושא. בתדרוך לעיתונאים אמר ליברמן כי "הבהרנו את עמדתנו בצורה ברורה: נתנגד לכל שינוי בגיל הפרישה לנשים. מן הראוי היה כי מלכתחילה, לפני שמפרסמים מסקנות כאלה ואחרות, שמישהו ייוועץ בשותפה הבכירה בקואליציה. הבהרנו לראשי הקואליציה שנתמוך בהצעת החוק של דליה איציק".

"קבורת חמור לוועדת ניסן"

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שמחה גם היא על ההחלטה: "מדובר בקבורת חמור לוועדת ניסן, שביקשה להעלות את גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-67", אמרה קירשנבאום. "הליכוד הבין כי אם אין לו רוב למהלך של משרד האוצר והתקפל תחת הלחץ. זה הוא ניצחון ענק לנשים ולעמדה הגורסת כי גיל הפרישה צריך להיות הצעד האחרון אחרי שיפור שוק העבודה לנשים ולנשים מבוגרות בפרט. אני שמחה כי המאבק שלי ושל ח"כיות רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית השתלם".

יוזמת החוק איציק אמרה לוואלה! חדשות כי "הקואליציה התכופפה ואני שמחה, כי היא הבינה שאי אפשר כל היום להיות נגד האזרחים. יש גבול כמה אפשר להתעמר באזרחי ישראל. זו גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה. התקפלות הקואליציה היא בשורה גדולה לנשים בישראל ולנחישות שלי". לדבריה, עד לאתמול חברות הכנסת של הליכוד ניסו להתקזז בהצבעה כדי להימנע ממבוכה אישית, וביקשו שהיא תסיר את הצעת החוק.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully