וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של נתניהו: "50 אלף דירות בתוך שנה וחצי"

פנחס וולף

26.7.2011 / 12:12

לאחר שבוע רווי הפגנות, הציג ראש הממשלה את פתרונותיו למצוקת הדיור. על פי התכנית, ייבנו 10,000 יחידות דיור ומעונות לסטודנטים וכן תינתן להם הנחה של 50% במחיר התחבורה הציבורית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג היום (שלישי) את תכניתו לפתרון מצוקת הדיור נגדה מוחים בשבוע האחרון צעירים במאהלים בכל רחבי הארץ. בנאום מיוחד שנשא, אמר נתניהו כי "מצוקת הדיור בישראל היא מצוקה אמיתית וכל מי שעיניו בראשו ואמפתיה בלבו מבין שזו בעיה".

על פי התכנית, יתווספו לשוק הדיור 50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. לדברי ראש הממשלה מדובר המהלך "עוקף ביורוקרטיה" שיוגבל ל-18 חודשים במתכונת של הוראת שעה. נתניהו טוען כי הבירוקרטיה במינהל מקרקעי ישראל היא שמעכבת את בניית הדירות, ולכן בכוונת הממשלה לתגבר את המינהל באנשי מקצוע נוספים שייעלו את תהליכי תכנון הבנייה ואישורם. "הרפורמה הזו, יחד עם הרפורמה של ועדות הדיור, יסתיימו עד יציאת הכנסת לפגרה", הבטיח נתניהו.

האם הפתרון של רה"מ ירגיע את מחאת הדיור? בואו להצביע בפייסבוק

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:
מפגיני הדיור: "לא נפרק המאהל בגלל נאום רה"מ"
מחאת הדיור: פעילים צעדו לבית ראש הממשלה
ראשי מחאת הדיור לא הוזמנו לפגישה עם נציגת רה"מ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנית ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנתניהו היו בשורות גם לסטודנטים: על פי התכנית, יתווספו בערים מרכזיות כ-10,000 יחידות דיור חדשות ומעונות לסטודנטים, שבפרויקטים אלו הקבלנים יקבלו את הקרקע מהמדינה. כמו כן, תינתן לסטודנטים הנחה של 50% במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

בנושא הדירות להשכרה, אמר נתניהו כי יינתנו הנחות על קרקעות שיוקצו למטרה זו. "ניתן 50% הנחה על הקרקע וכל ההוזלה תלך לדייר", אמר נתניהו, "הדבר הזה מתרגם את עצמו למאות אלפי שקלים ובנוסף לזה אנו עושים מכרזים הפוכים - אנו אומרים לקבלנים במכרז הפוך: מי ייתן את המחיר הנמוך ביותר לשכר דירה".

לאחר נאומו של נתניהו, הסביר גם שר האוצר, יובל שטייניץ, על חלק מהצעדים שיינקטו. לדבריו, 80 אלף דירות בישראל עומדות כעת ריקות. "אנחנו רוצים להגדיל את הפטור מארנונה לשישה חודשים ולאפשר לראשי ערים להגדיל את הארנונה על דירות ריקות על מנת לעודד השכרה או מכירה", הסביר שטייניץ.

פעילי מחאת הדיור בתל אביב הקשיבו בריכוז רב לנאומו של נתניהו, אך נראה כי רובם אינם מרוצים מהצעדים שהציג לפתרון מצוקת הדיור. הפעילים בשדרות רוטשילד בתל אביב קראו קריאות בוז לעבר המסך.

*בהכנת הידיעה השתתף: בועז ווליניץ

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

האם הפתרון של רה"מ ירגיע את מחאת הדיור? בואו להצביע בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully