וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליה מאור במתקפה על המפקח על הביטוח באוצר

שלומי שפר

28.12.2006 / 8:43

מנכ"ל לאומי: "השקענו רבות כדי לעמוד בחקיקת בכר. אני מצפה שהממשלה תפעל ברוח החוק"

מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, יוצאת במתקפה פומבית נדירה על המפקח על הביטוח, ידין ענתבי. בטקס שנערך היום לרגל מכירת קופות הגמל של לאומי לקבוצת הראל, ציינה מאור כי השלמת העסקה עם הראל היא אחד השלבים הסופיים בהיערכות הכוללת של לאומי לקראת קבלת רישיון ותחילת מתן השירות של ייעוץ פנסיוני אובייקטיווי ללקוחותיו. זאת, למרות אי הוודאות שנוצרה בנושא לאחרונה.

"לאומי השקיע רבות כדי לעמוד בחקיקת בכר ונערך למתן ייעוץ פנסיוני אובייקטיווי לכלל הלקוחות. אני מצפה שממשלת ישראל תפעל ברוח החוק ותכבד את העיקרון החשוב של רציפות שלטונית", אמרה מאור.

לאחרונה הביע המפקח על הביטוח את עמדתו לפיה יש לתת לבנקים הקטנים יתרון בכניסה לתחום הייעוץ הפנסיוני לפני הבנקים הגדולים, כדי למנוע מצב בו הבנקים הגדולים ישתלטו גם על תחום הייעוץ הפנסיוני. בימים האחרונים נודע כי באוצר אין דעה אחידה לגבי המהלך המתוכנן של ענתבי וכי מנכ"ל האוצר הפורש, ומי שעמד בראש הוועדה לרפורמה בשוק ההון, יוסי בכר, נוטה להתנגד לעמדתו של ענתבי.

יו"ר קבוצת לאומי, איתן רף, אמר בטקס כי לחברות הביטוח ולבנקים יש אינטרס זהה בכניסת הבנקים הגדולים למתן ייעוץ פנסיוני לכלל הלקוחות. "כניסת הבנקים הגדולים למתן ייעוץ פנסיוני לכל הלקוחות היא גם האינטרס של חברות הביטוח, כי רק הם יכולים להוביל מהלך חינוכי כל כך גדול ומשמעותי. אסור לתת לגורמים אינטרסנטיים לטרפד את המהפכה הזו שתביא בשורה לכל בית בישראל", אמר רף.

לאומי והראל הודיעו היום כי השלימו את המהלך להעברת קופות הגמל "עצמה", "תעוז" "ק.מ.פ מסלולים" ו"רימון", לידי הראל. סך התמורה שתקבל קבוצת לאומי מסתכם בכ-575 מיליון שקל, ורווח ההון בגין העסקה יסתכם בכ-350 מיליון שקל וייכלל בדו"חות לאומי לרבעון הרביעי של 2006.

לפני כחודש השלימו לאומי והראל גם את העסקה למכירת "לאומי פיא" תמורת סך של 579 מיליון שקל, עסקה שהניבה ללאומי רווח הון של 336 מיליון שקל, אשר ייכלל אף הוא בדו"חות הכספיים של הבנק לרביע הרביעי של 2006.

במסגרת היערכות קבוצת לאומי לכניסה לתחום הייעוץ הפנסיוני, השלים עד כה הבנק את מכירת החברות הבנות, פסגות אופק ולאומי פיא, ועתה את מכירת חלק מקופות הגמל להראל. בזמן הקרוב צפוי לאומי להשלים גם את מכירת החלק השני של קופות הגמל לידי מרקסטון ואת מכירת קה"ל (ביחד עם דיסקונט) לקבוצת מגדל.

כחלק מההיערכות לכניסה לתחום הפנסיה, השלים לאומי במהלך 2006 עסקות למכירת חברות קרנות נאמנות וקופות גמל בסך של 2.424 מיליארד שקל. בשנה זו מכר לאומי גם את אחזקותיו באפריקה ישראל ו-10% ממניות מגדל, בסכום כולל של 1.788 מיליארד שקל. עסקות מכירה אלה הניבו בסה"כ לבנק רווחי הון בסך כולל של כ-2 מיליארד שקל (לא כולל את רווחי ההון של עסקת קופות הגמל עם מרקסטון ועסקת קה"ל עם מגדל, שלא הושלמו עדיין ורווחיהן ייכללו בדו"חות שנת 2007).

את המשא ומתן מטעם לאומי ניהלו גב' אסנת רונן, משנה למנכ"ל לאומי ושות', ועוה"ד דליה טל ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully