וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר מוחק חובות

טל לוי

17.12.2008 / 10:54

אי.די.בי פיתוח ביצעה רכישה עצמית של אג"ח ב-23 מיליון שקל, לראשונה בתולדותיה. החברה מחקה בכך חוב של 7.7 מיליון שקל

אי.די.בי פיתוח, חברת האחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, מנצלת את קופת המזומנים הגדולה שברשותה כדי למחוק את חובותיה בזול: החברה רכשה אתמול איגרות חוב שלה ב-23.3 מיליון שקל. זו הפעם הראשונה השנה בה אי.די.בי פיתוח מבצעת רכישה עצמית של איגרות חוב.

רכישה עצמית של איגרות חוב היא למעשה מחיקת חובות, במחיר נמוך יותר. אי.די.בי גייסה כסף מהציבור באמצעות הנפקת אג"ח שאותן מחזיקות קרנות הפנסיה, קופות הגמל, ביטוחי החיים וקרנות הנאמנות. איגרת החוב שמייצגת את החוב של החברה נסחרת בבורסה. הירידה במחירי האיגרות, כלומר הירידה במחיר החוב של החברות, מאפשרת לחברות שיכולות לעשות זאת למחוק חובות בזול ולרשום רווחי הון גבוהים שנובעים מכך שהן לא יצטרכו לשלם בעתיד את קרן ההלוואה ואת הריבית עליה. המחיר הוא תזרימי, שכן רכישת איגרות חוב מצריכה הוצאה כסף מזומן באופן מיידי.

אי.די.בי שילמה 75.5 אגורות עבור כל איגרת, כאשר המחיר המתואם של האיגרת עומד על 1.121 שקלים. פירוש הדבר כי אי.די.בי שילמה עבור האיגרת מחיר של 67 אגורות עבור כל שקל. המחיר המתואם של האיגרת ("פארי") מביא בחשבון את זכות המשקיע לקבל תשלומי ריבית, קרן והצמדה למדד. המשמעות היא שאי.די.בי. מחקה חוב של 33% מהאיגרות - כ-7.7 מיליון שקל - שאותו היא יכולה לרשום כרווח בדו"ח הרווח וההפסד.

אי.די.בי התכוננה היטב למשבר הכלכלי ולכן ביצעה בשנתיים האחרונות מימושים רבים והנפקות במחירים גבוהים. בימים בהם האג"ח של החברות מציגות ירידות שערים חדות, מציגה איגרת החוב של אי.די.בי פיתוח (סדרה 9) עלייה של 1.7% מתחילת השנה. כעת מציעה האיגרת תשואה של 8.7% בלבד – המשקפת את האמון של המשקיעים ביכולתה של החברה להשיב את החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully