וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שופרסל נחקר באזהרה בחשד שאיים על ספקים

עדי דברת

1.1.2009 / 13:47

הרשות להגבלים עסקיים חקרה את אפי רוזנהויז בעקבות טענות של ספקים כי שופרסל מאיימת עליהם שלא לעבוד עם הרבוע הכחול

אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, נחקר תחת אזהרה על ידי חוקרי הרשות להגבלים עסקיים בנוגע לטענות שנשמעו מצד ספקים כי שופרסל מאיימת עליהם שלא לשתף פעולה עם רבוע כחול והורידה מוצרים שלהם מהמדף. במקביל, חוקרים מטעם הרשות להגבלים עסקיים פשטו על משרדי החברה בראשון לציון.

הרשות להגבלים עסקיים פתחה אתמול (ד') בחקירה לבדיקת פגיעה לכאורה בספקים מצד שופרסל עקב התגברות מלחמת המחירים בין שופרסל לרבוע כחול. אתמול נחקרו בנושא כעדים במחלקת החקירות של הרשות להגבלים העסקיים בכירים באסם, שטראוס, ויסוצקי וקוקה קולה ישראל.

החקירה נפתחה על רקע מלחמות המחירים שגברו, באחרונה, בין רשתות המזון הגדולות. מה שהוביל להתעצמות המלחמה היה השקתה של רשת ההנחות מקבוצת רבוע כחול, מגה בול. זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול, הצהיר כי הרשת תהיה הרשת המשתלמת ביותר.

האירוע השני שהלהיט את הזירה היה בשבוע שעבר כאשר במודעה שפירסמה שופרסל בעיתונים הופיעו מבצעים ב"שופרסל שלי" ו"שופרסל ביג", ומיד לאחר מכן פורסמה מודעה בגודל דומה עם מחירי המבצע בסניפי "מגה" ו"מגה בעיר" של רבוע כחול. מתוך עשרה מוצרים במבצע של רבוע כחול, תשעה היו זהים למוצרים במבצע של שופרסל. גורמים בסביבת שופרסל אמרו אז כי הרשת היתה מופתעת וזעמה על המהלך של רבוע כחול.

בתגובה, שופרסל החליטה לנקוט בצעד חריף ולהוריד מוצרים של ספקים שהשתתפו במבצע של רבוע כחול, בהם נביעות ופריגת של החברה המרכזית למשקאות, תה קר אייסטי של ויסוצקי, שוקולד השחר ועוד. זאת למרות העובדה שהספקים לא השתתפו במימון ההנחות, שנתנה רבוע כחול והיא זו שספגה את העלויות.

שתי רשתות המזון הגדולות שולטות ביותר ממחצית מהשוק. לפי נתוני נילסן לרבעון השלישי של 2008, נתח השוק של שופרסל עומד על 37.2% ושל רבוע כחול על 21.6%. מהרשות להגבלים עסקיים סירבו להתייחס לידיעה. תגובת שופרסל לא נמסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully