וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בעניין אפריקה נדחה בשבועיים

הילה רז

2.12.2009 / 9:47

השופטת שלחה את הצדדים להתדיין ביניהם: "ברור לי שהצדדים צריכים עדיין להשלים שיחות ולבדוק אם ניתן לשנות דברים בהסדר". לב לבייב הותקף מילולית ביציאתו מבית המשפט

תם הדיון בנוגע לבקשת אפריקה ישראל לאישור הסדר הנושים שהגישה החברה. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, דחתה את הדיון ליום 20/12 בבוקר. השופטת שלחה את הצדדים להתדיין ביניהם: "ברור לי שהצדדים צריכים עדיין להשלים שיחות ולבדוק אם ניתן לשנות דברים בהסדר... אינני חוששת מלהכריע אלא שהכרעה אינה יכולה להלך על הטווח האפור. היא תהיה לבן או שחור. הסכמה בין הצדדים יכולה להיות בכל תחום, דרך או צבע שתיראה להם נכונה, טובה ומשרתת את האינטרסים שלהם במסגרת החוק".

הדיון ערך כשעתיים ובמסגרתו חזרו הצדדים השונים על טיעוניהם המרכזיים. בכל אותה עת ישבו בכירי אפריקה באולם ובהם בעל השליטה לב לבייב, שישב לצד פרקליטו עו"ד וקסלר ולצד נדב גרינשפון. שורה מאחוריו ישב המנכ"ל איזי כהן ובכירים נוספים בחברה.

לבייב הותקף מילולית ביציאה מבית המשפט על ידי אזרח והשיב לו: בשביל אנשים כמוך יש בית משפט. סירב למסור כל תגובה לתקשורת.

אלשיך פתחה הבוקר דיון ראשון בעניין בקשת חברת אפריקה ישראל לאשר את הסדר הנושים שגיבשה: "האם מישהו רוצה שאפסול את עצמי? האם יש לי ניגוד אינטרסים עם עצמי בין הבית, לחברים, ביני לבין עצמי? איש מהנוכחים לא ביקש שאפסול עצמי".


"אני לא יודעת מה אתם מקווים ורוצים – אולי יהיו חילופי דברים - רק לזאת קבעתי את הדיון. ראיתי שיש תגובות, תגובות, תגובות, תגובות. צריך לשחרר קיטור ולחץ. נראה לאן ממשיכים הלאה. מי רוצה לפתוח ומי בסוף ישיר התקווה?".

לב לבייב עצמו נמצא גם הוא באולם כשמצדו האחד יושב נדב גרינשפון, סגן יו"ר אפריקה ישראל ומהצד השני - אורי ברגמן. בספסל מאחוריהם יושב מנכ"ל הקבוצה, איזי כהן.

עורך הדין עמית פינס המייצג את אפריקה אמר כי ,ההסדר לא שגרתי מבחינת היקפו, מורכבותו ומגוון האינטרסים שעומדים על הפרק. המורכבות באה לידי ביטוי בהליך מו"מ קשה מאוד והביא להסכמה של 92% של הנושים על מתווה הסדר מוסכם. מבקשים להביא לאישור אסיפה אחת.

"הבעיה היא הטענות של מחזיקי אג"ח ט', שטוענים שהם צריכים להתכנס באסיפה נפרדת. אפריקה אינה סבורה שיש צורך בכינוס אסיפה נפרדת וכך גם הדין. אנחנו סבורים שהחברה חדלת פירעון. אנחנו מסתמכים על הערכת הנהלת החברה שחיה את החברה ביום-יום ומכירה אותה לפני ולפנים. יודעת מה היא יכולה לעשות. מכירה סכנות ואי ודאויות. היא הגיעה למסקנה שיש חשש ממשי שחברה לא תוכל לעמוד בפירעון חובותיה.

אלשיך: "תצא מנקודת הנחה שלא כדרכי קראתי את כל הבקשות והתגובות. בוא תקצר. תפוס את השור בקרניו".

פינס: "יש פה כמה שוורים".

סיפורה של אג"ח ט'

עורך הדין פיני יניב המייצג את כל הבנקים, פרט לבנק הפועלים, אמר בדיון כי "אי אפשר לכנס אסיפות בלי שההסדר מקובל על הבנקים".

לפני כשלושה שבועות הגישה אפריקה ישראל בקשה לאישור הסדר החוב שגיבשה עם חמשת הגופים המוסדיים. מחזיקי אג"ח ט', שמועד פירעון החוב של אפריקה כלפיהם חלף בתחילת החודש התנגדו לאישור ההסכם ולבקשת אפריקה לכנס את כל מחזיקי סדרות האג"ח לאסיפה אחת, דבר שימנע ממחזיקי אג"ח ט' לסכל את אישור ההסדר באסיפות הנושים.

בתגובה להתנגדות מחזיקי אג"ח ט' השיבה אפריקה כי החברה מצויה על סף חדלות פרעון ולכן יש לראות בכל מחזיקי סדרות האג"ח כבעלי חוב במעמד שווה ולכנסם לאסיפה אחת. אתמול הגישה רשות ניירות ערך את תגובתה לבקשת אפריקה ישראל ונמנעה מלנקוט עמדה במחלוקת המשפטית שהתגלעה בין מחזיקי אג"ח ט' לאפריקה.

הרשות לא התייחסה גם לטיבו של ההסדר או למידת הגינותו. הבנקים לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי אף הם הגישו אתמול את עמדתם לבית המשפט. הבנקים טענו כי יש לראות ב-29% ממניות אפריקה המשועבדות להם כנגד חוב של לבייב, כמניות השייכות לבנקים ולא ללבייב. הבנקים ציינו כי עצם הבקשה של אפריקה לעשות שימוש במניות המשועבדות לטובת בעלי האג"ח - מהווה עילה להעמדת החוב של לבייב לפרעון מיידי, כלומר - למנות כונס למניות ולנקוט צעדים נוספים להגנה על הבטוחה.

כונס הנכסים הרשמי הודיע היום לבית המשפט כי העובדות המפורטות בבקשה של אפריקה אינן נותנות מענה חד משמעי לגבי השאלה האם אפריקה חדלת פרעון או לא. הכונס הבהיר כי 0.25% מהשווי הכולל של תיק ההשקעות של האפוטרופוס הכללי שהוא מנהל מושקעים באג"ח של אפריקה. היקף תיק ההשקעות של האפוטרופוס הכללי הוא כ-4 מיליארד שקל.

אפריקה על התוקף: "מדובר בפולש לקרקע בדרום ת"א"

בתגובה לאירוע בבית המשפט, בו הותקף לב לבייב מילולית, מסרה אפריקה ישראל לוואלה! חדשות כי מדובר בפולש לקרקע בדרום תל אביב, שבמשך שנים נוהלו נגדו הליכים משפטיים במנהל מקרקעי ישראל, במטרה לפנותו משטח אליו פלש באופן לא חוקי. כך גם פסק בית המשפט.

בחברה הוסיפו כי "בעקבות החלטת בית המשפט מר מכלף החליט לפעול בניגוד לחוק תוך מסע איומים ופגיעה במר לבייב ובני משפחתו. מר מכלף היה נתון במשך מספר חודשים במעצר כתוצאה מאיומים אלה. לאחרונה, אף הוגש נגד מר מכלף כתב אישום בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully