וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלוקת הדיווידנד בפרטנר - פעולה אלימה"

אמיתי זיו

28.12.2009 / 17:08

שלי יחימוביץ' (עבודה) התייחסה לחלוקת הדיווידנדים בפרטנר ואמרה כי "שיטת בן דב לעסקים נחשפת - רוכשים חברה בהון עצמי אפסי, מפטרים עובדים ואז מושכים סכום שערורייתי"

"שיטת אילן בן-דב לעסקים נחשפת. רוכשים חברה בהון עצמי אפסי, מפטרים מיד עובדים כדי להגדיל את הרווח, ואז מושכים מיד דיווידנד בסכום שערורייתי", כך אמרה היום (שני) ח"כ שלי חימוביץ' בתגובה להודעה כי פרטנר תחלק דיווידנדים לבעלי המניות בהיקף של 1.4 מיליארד שקל.

"לבן-דב לא היה שום חלק ביצירת הדיווידנד. שום נדבנות עתירה ביחסי ציבור לא תכפר על התנהגות אלימה כזאת. בן-דב מצטרף לשורה לא נעימה של חסלני מקומות עבודה", הוסיפה הח"כית.

"רגע אחרי שרכש את פרטנר ושלח 120 עובדים הביתה במהירות שיא, ממהר אילן בן-דב למשוך לעצמו דיווידנד עצום. משיכת הדיווידנד השערורייתית הזו, בצורה צינית ומיידית, אחרי שרכש את החברה בהון עצמי אפסי, מעידה שוב על הצורך הדחוף בתיקון החוק כך שהרגולטור יוכל לעשות כל שביכולתו על מנת לבצר את ההגנות הניתנות לעובדים", ציינה ייחימוביץ'.

לדבריה, "על דירקטוריון פרטנר, שאישר את חלוקת הדיווידנד, היה לבדוק ביסודיות את השלכותיה על פעילותה של החברה במתכונתה הקיימת, לרבות השפעתה על בטחונם התעסוקתי של עובדיה, אשר יצרו את הדיווידנד בעבודתם, שעה שלבן-דב לא היה כל חלק בייצורו".

"מקרה פרטנר מזכיר באופן המעלה חששות כבדים את מקרה פולגת בו משכו בעלי השליטה, מיד אחרי רכישת החברה, דיווידנד בגובה 152 מיליון שקל והובילו לריקון קופת החברה ובסופו של דבר לקריסתה המוחלטת. בזעיר אנפין ראינו את פירות הבאושים של אותה תופעה גם בתפרון, גם שם משכו הרוכשים דיווידנד גבוה מגודל השקעתם".

"מטרידה העובדה שבן-דב, שהתמחה בנדבנות מלווה ביחסי ציבור, מצטלם כשהוא תורם לטיפול שיניים חינם לילדים עניים, ובו בזמן מסכן את עתידם של עובדי פרטנר ואת האפשרות שיש להם להעניק טיפול שיניים לילדיהם. אלה בדיוק אותם עובדים מסורים עליהם אמר כשרכש את החברה 'תראו כמה אהבה, כמה תבונה, כמה חוכמה יש בארגון הזה' ומיד אחר כך הזדרז לשלוח הביתה 120 מהם. בן-דב אינו יצרן מקומות עבודה, הוא חסלן מקומות עבודה", סיכמה הח"כית.

פרטנר תחלק דיווידנד חד פעמי בסך 1.4 מיליארד שקל

חברת פרטנר הודיעה מוקדם יותר היום על חלוקת דיווידנד בגובה של 1.4 מיליארד שקל לבעלי המניות שלה, ל-9.07 שקלים למניה. ההודעה על חלוקת הדיווידנד הנדיב היתה צפויה לאור העסקה הממונפת בה רכש אילן בן דב את השליטה בחברה בחודש אוגוסט השנה. בן דב רכש את השליטה בפרטנר, 51% מידי חברת האצ'יסון הסינית תמורת 5.29 מיליארד שקל.

חלוקת הדיווידנד הזו נוספת על הדיווידנד שחילקה החברה עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי של 2009, בסכום של 300 מיליון שקל המהווה 115% מהרווח הנקי של החברה.

לצורך מימון עסקת פרטנר, גייס בן דב כסף ממשקיעים מוסדיים והון עצמי של פחות ממיליארד שקל. העסקה מומנה באמצעות הלוואה מהאצ'יסון, אשראי מהבנקים, גיוס באג"ח וכאמור: הון מ"הבית" של כמיליארד שקל.

הדיווידנד הנוכחי יצריך אישור מבית המשפט כיוון שהוא עולה על הרווח הצפוי של החברה ל-2009, אך מדובר בהליך פרוצדורלי בלבד משום שחלוקת הדיווידנד לא מסכנת את שרידות החברה, שכן המתחרה של פרטנר, חברת סלקום, פועלת במבנה הון יותר אגרסיבי.

אחרי חלוקת הדיווידנד, יעמוד יחס החוב ל-EBITDA של פרטנר על פחות מ-1.5, יחס הנמוך מהנהוג בחברות תקשורת אחרות בעולם, שלרוב ממונפות אף יותר.

מנכ"ל החברה, דוד אבנר אומר כי "החלטת הדירקטוריון בדבר חלוקת הדיווידנד היא צעד נוסף בייעול מבנה ההון של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully