וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות: "מבחני הפקת הנפט הצליחו"

ליאור זנו

30.5.2010 / 10:44

החברה ממשיכה לשלהב את המשקיעים - דיווח שיצא היום לבורסה מקפיץ המניה ב-11%."לאחר שזרמו לפי הבאר הנוזלים שהוחדרו לבור הקידוח במהלך המבחן, החל לזרום נפט אשר מכיל גז"

מבחני ההפקה של גבעות עולם מתנהלים בימים אלו, ומרכזים את עניין המשקיעים, והשותפות עצמה ממשיכה להלהיב את דמיון משקיעיה בדיווחים מהמבחנים. "לאחר שזרמו לפי הבאר הנוזלים שהוחדרו לבור הקידוח על ידי השותפות במהלך המבחן, החל לזרום לפי הבאר נפט אשר מכיל בתוכו גז, ולא נצפה בו מים" - כך הודיעה גבעות לבורסה לפני דקות מספר.

השותפות אמנם מבקשת בדיווחה לשוב ולהדגיש כי נתונים מסוג זה אינם משקפים את קצב ההפקה מן הבאר ואת כלכליותה וכי רק בסיום כל מבחני ההפקה יוכל השותף הכללי לגבש הערכה האם מדובר בבאר מסחרית, אך הדיווח עושה את שלו, ומניית החברה מזנקת כעת ב-11%.

גם ביום חמישי האחרון המשיכה השותפות בדיווח מהשטח והודיעה כי במהלך המבחן של מקטע מס' 1 ב"מגד 5" זרמו באופן טבעי כ-33 חביות של נוזלים מתוך הקידוח במשך כ-8 שעות וכי השותף הכללי מעריך כי הנוזלים שהגיעו לפי הבאר צפויים להכיל נפט.

כבר אז אמר גורם בשוק כי מדובר בהודעה לא מהותית הנועדה "לתת זריקת עידוד למשקיעים", מאחר שלא מקובל בשלב מוקדם כל כך להוציא הודעה על התוצאות. אותו גורם ציין עוד כי במקטעים הקודמים נהגה השותפות לצאת בהודעות מסוג זה שלא הצביעו על עניינים מהותיים כלשהם. "רק הודעה החתומה על ידי השותפות כי נמצאה כמות נפט מסחרית תהווה הוכחה מוצקה עבור המשיקים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully