וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי משתלט על ענקיות המשכנתאות הקורסות

6.9.2008 / 10:23

פאני מיי ופרדי מאק מחזיקות בניירות ערך מגובי משכנתאות ב-6 טריליון דולר. זהו החילוץ הפיננסי הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית

ממשלת ארצות הברית מתכוונת להשתלט על ענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק, כך דיווחו עיתונים בארה"ב ביום שישי. אם אכן תצא לפועל התוכנית, יהיה זה החילוץ הפיננסי הגדול ביותר בהסטוריה של המדינה.

שתי החברות, שנקלעו לקשיים חמורים בחודשים האחרונים, מחזיקות בחובות משכנתאות בסכום עתק של כ-6 טריליון דולר - כמחצית מסך חובות המשכנתאות במדינה, שחווה בימים אלה משבר דיור חריף.

משרד האוצר האמריקאי קרוב לסיכום פרטי התוכנית לשידוד מערכות בשתי החברות, שיכלול גם שינויים פרסונליים בהנהלה הבכירה שלהן. ההכרזה על השקת התוכנית עשויה להינתן עוד היום או מחר, לפי הדיווחים.

לפני כחודש וחצי הכריזו הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי על צעדי סיוע חסרי תקדים לפאני מיי ופרדי מאק, כולל רכישה של מניותיהן. ההכרזה הגיעה לאחר שמניותיהן של שתי החברות נפלו בחדות, בעקבות חששות כי נקלעו לקשיי נזילות בשל הפסדי הענק שרשמו ברבעונים האחרונים, ויתקשו לשרוד את משבר האשראי אם לא יחולצו.

יוזמת ההצלה הממשלתית לפאני ופרדי מסמנת את הפעם השנייה בה מתגייס הממשל בארה"ב לעזרת מגזר הפיננסים מאז פרוץ המשבר בשוק האשראי העולמי בקיץ שעבר. זאת לאחר שבחודש במארס העמיד הבנק הפדרלי ערבויות להצלת בנק ההשקעות בר סטרנס, במטרה לעודד את רכישתו על ידי ג'יי.פי מורגן צ'ייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully