וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה: הרווח צנח ב-45% ל-968 מיליון דולר

טלי גולדשטיין

17.10.2006 / 22:53

הכנסות החברה עלו ל-10.6 מיליארד דולר, עלייה של 17% ביחס לרבעון המקביל שנה שעברה

nוטורולה (סימול MOT), יצרנית הטלפונים הסלולריים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על צניחה של 45% ברווח ברבעון השלישי, אך עדיין עלתה על התחזיות. החברה דיווחה על רווח נקי של 39 סנט למניה, או 968 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת רווח נקי 69 סנט למניה או 1.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. תחזיות האנליסטים היו של רווח של 34 סנט למניה, לא כולל תשלומים על אופציות והוצאות חד-פעמיות.

הכנסות החברה עלו ל-10.6 מיליארד דולר, עלייה של 17% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה בו רשמה החברה הכנסות של 9 מיליארד דולר על רקע גידול במכירות מכשירי טלפון ניידים בעולם. תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 11.06 מיליארד דולר.

מוטורולה אמרה כי מכרה 53.7 מיליון טלפונים סלולרים ברבעון השלישי - עלייה של 39% מהרבעון המקביל בשנה שעברה בו מכרה 38.7 מיליון יחידות. הרווח השולי עלה ל-3.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי מ-2.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

תחזיות מוטורולה להכנסות הרבעון הרביעי הן של 12.1 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים ל- 12.05 מיליארד דולר. מניית מוטורולה עלתה ב-28% ברבעון השלישי. לפני סגירת המסחר המניה ירדה ב-2.7% בעקבות מימוש רווחים מצד משקיעים במניה, שרשמה שיא של 5 שנים בשבוע שעבר. לאחר סגירת המסחר בבורסת ניו יורק רשמה מניית מוטורולה ירידה של 2.5%.

דגם הראזר המעוצב של מוטורולה עזר לחברה לגנוב בחזרה את נתח שוק הסלולר ממתחרותיה. החברה השיקה בחודשים האחרונים דגמים נוספים, תוך ניצול הצלחתה הקיימת. בנוסף, משווקת מוטורולה את המכשיר הנייד לכתיבת דואר אלקטרוני מתוצרתה, הנקרא Q, כתחרות למכשיר הבלקברי.

מוטורולה ישראל נמצאת בשנה האחרונה בצמיחה מרשימה בהיקף מכירת מכשירי הסלולר, ונתח השוק שלה מתחזק מאוד בעיקר על חשבון סמסונג, שאת מכשיריה משווקת בארץ סאני. בחודש אוגוסט עקפה מוטורולה את סמסונג במכירת טלפונים סלולריים בישראל בפעם הראשונה מזה 4 שנים.

מוטורולה, המעסיקה כ-3,500 עובדים בישראל, הודיעה ביוני על הקמת מרכז פיתוח חדש בישראל, בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, אשר יעסיק 500 עובדים. בחודשים האחרונים גייסה החברה עשרות עובדים למפעל שלה בערד לצורך פיתוח רשתות תקשורת חדשות. זאת אחרי שנאלצה לפטר כ-100 עובדים מהמפעל בערד לפני כחצי שנה בעקבות דרישת הנהלת מוטורולה להתייעלות. המפעל של מוטורולה בערד מונה כ-420 עובדים.

החברה אחראית על הכנסות שנתיות של יותר מ-800 מיליון דולר והמפעל בערד פיתח בשנה האחרונה כ-400 מוצרים שונים.

בספטמבר הודיעה מוטורולה כי תרכוש את חברת סימבול טכנולוג'יז, המפתחת טכנולוגיות סלולריות, ב-15 דולר למניה במזומן - מחיר המעניק לעסקה שווי של 3.9 מיליארד דולר. העסקה מעבירה לידיה של מוטורולה נכס מבוסס מאוד בתחום חישובי הנתונים הסלולריים והזיהוי על פי תדרי רדיו - הידוע בשם טכנולוגיית RFID.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully