וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב שוקל הטלת קנס על טויוטה

סוכנויות הידיעות

17.2.2010 / 8:01

בוושינגטון הורו לחברה להעביר מסמכים בנוגע להשבת המכוניות למוסכים. הממשל חוקר כמה זמן ידעה טויוטה על הכשלים. במידה ויוטל על החברה קנס - הוא עשוי להגיע עד ל-16 מיליון דולר

הממשל בארה"ב הורתה לטויוטה להעביר לה מסמכים הקשורים להחזרות המכוניות למוסכים כדי לבדוק כמה זמן ידעה טויוטה על הכשלים הבטיחותיים לפני שהורתה על הצעד. טויוטה, המודאגת מפני ירידה במכירות מכוניותיה, הודיעה כי תעצור באופן זמני את ייצור המכוניות בשלושה מדינות.

משרד התחבורה האמריקאי דרש שטויוטה תעביר אליו מסמכים הנוגעים לשאלות מתי וכיצד למדה על הכשלים בדוושת הגז של דגמים מסויימים, על הכשלים הבטיחותיים שנגעו לשטיחון שמתחת לרגלי הנהג ולכשלי הבלמים של דגמים היברידיים מסויימים, ביניהם הפריוס הפופולארית. כל הכשלים הללו הובילו להחזרתן למוסך של 8.5 מיליון מכוניות ברחבי העולם.

טויוטה עומדת בפני חקירות מצד ממשל אובמה והקונגרס האמריקאי, בימים בהם היא נאבקת לשמור על תדמיתה האמינה בקרב הלקוחות והמוניטין שלה כיצרנית מכוניות איכותית. טויוטה עצרה את ייצור המכוניות במפעלים בשלוש מדינות בארה"ב, ביניהן טקסס. שלושת המפעלים מעסיקים 1,850 עובדים.

שר התחבורה האמריקאי, ריי לה-הוד, אמר כי הממשל שוקל הטלת עונשים אזרחיים על טויוטה בעקבות התנהלותה בתקרית החזרת המכוניות. הקנס המקסימלי על טויוטה עשוי לעמוד על 16 מיליון דולר. הקנס האזרחי הגדול ביותר שהוטל בארה"ב עד כה עמד על מיליון דולר, והוא הוטל ב-2004 על ג'נרל מוטורס לאחר שהתנהלה באיטיות בנוגע להשבות מכוניות למוסכים בעקבות תקלה במגבים.

נשיא טויוטה אקיו טויודה ידבר היום עם התקשורת בפעם השלישית זה 12 ימים, במטרה לנסות ולהגן על המוניטין של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully