וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אזרחי יוון יסכלו תכנית החילוץ האירופית?

1.11.2011 / 11:19

בשבוע שעבר אישרו מנהיגי אירופה תכנית לחילוץ יוון ומדינות חלשות נוספות בגוש מהמשבר הפיננסי אליו נקלעו. כעת, הודיע ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו על קיום משאל עם בנושא

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הודיע במפתיע כי יקיים משאל עם בארצו על תוכנית החילוץ האירופית, שאושרה בשבוע שעבר על ידי מנהיגי אירופה בפסגה שקיימו בבריסל. פפנדראו אמר עוד כי בכוונתו לקיים גם הצבעת אמון בפרלמנט, כדי להבטיח את התמיכה במדיניותו לשארית כהונתו בת ארבע השנים המסתיימת בשנת 2013.

"אנו סומכים על האזרחים, אנו מאמינים בכושר השיפוט שלהם, אנו מאמינים בהחלטתם", אמר פפנדראו בהופעה בפני חברי מפלגת השלטון הסוציאליסטית. פפנדראו ציין כי משאל העם, שיהיה הראשון שמתקיים ביוון מאז התמוטטות המשטר הצבאי ביוון בשנת 1974, יתקיים מספר שבועות לאחר השלמת גיבוש תוכנית החילוץ ליוון.

סקר שנערך ביוון ביום שבת העלה כי כמעט 60% מהציבור ביוון רואה או נוטה לראות באור שלילי את ההסכם שהושג בפסגת מנהיגי אירופה בשבוע שעבר לגבי חבילת חילוץ חדשה ליוון. מנהיגי גוש היורו הגיעו בשבוע שעבר להסכם על תוכנית הכוללת תוכנית חילוץ נוספת, בסך 130 מיליארד יורו, ליוון, וכן "תספורת" של 50% לבעלי האג"ח של יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully