וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המכוניות מאירופה יורדים

דניאל שמיל

26.10.2008 / 12:07

מלבד הפרשי המט"ח מתמודדים היבואנים גם עם קיפאון בשוק עקב ציפיית הרוכשים למחירים חדשים ב-1 בינואר

הנחות לרוכשי מכוניות אירופיות והקפאת מחירים למכוניות מגוש הדולר והין - זו המגמה המסתמנת בקרב יבואני הרכב. במקביל, רוכשי המכוניות, פרטיים וחברות ליסינג, ממתינים למחירים החדשים בענף בינואר. התוצאה: הפסקה מוחלטת כמעט של רכישת מכוניות חדשות בישראל.

הין והדולר, שהיו חלשים בשנה האחרונה לעומת השקל, מתחזקים מאוד, ואילו היורו צונח. יבואני הרכב - המהמרים על שערי המטבע כדי לקבוע מחירים והנחות לציי הרכב - מגיבים בהיסוס. אלה הקונים ביורו, מציעים הנחות ראשונות, ואלה הרוכשים ביין או בדולר, מאיימים בעליית מחירים קרובה, אבל בינתיים מקפיאים את המחירים. במקביל, יבואני הרכב מעריכים כי העלייה בשערי הדולר והין תגרום להוזלה קטנה מהצפוי בקבוצות שווי השימוש.

ירון גורטלר, מנהל השיווק ב-UMI, יבואנית ג'נרל מוטורס, צופה כי "ההצהרה של משרד האוצר על קבוצות השווי יכולה להשתנות. שער הדולר הנוכחי הוא זה שבו נקבעו קבוצות השווי של 2008. ההערכה שלנו היא ירידה יותר מינורית. הכותרות בעיתונים מוגזמות".

מקור בכיר בענף הרכב הוסיף, "אי אפשר לקבל החלטות ארוכות טווח על בסיס תנודות של שבועיים". השינויים האלה תופסים את היבואנים לא מוכרים כמעט דבר. בתקופה הזו השאלה היא איך לשרוד, איך לשחרר מלאי". לעומתו, אבי צור, מנכ"ל צ'מפיון מוטורס, אמר: "דווקא עכשיו, כשחברות אחרות נמצאות בפאניקה, יש לנו יתרון. יש לנו הסכם איזונים עם היצרן, כך שאנחנו לא מרוויחים או מפסידים כששערי המטבע משתנים. חברות הליסינג עצרו את הקניות, ונוצר שוק רכב פרטי, שאני נהנה לעבוד בו".

צ'מפיון הורידה בשבוע שעבר את מחירי דגמי סיאט ואאודי בשיעור של עד 10%, ועורכת מבצע מכירות לכל מותגיה, שבו נמכרות לראשונה מכוניות חדשות גם בחברת הטרייד-אין אוטודיל. חברות אחרות חוששות משיעורי המטבע.

בני רוטברג, מנהל מותגי קרייזלר בחברת מכשירי תנועה: "הפחתנו משמעותית את המחיר השנה. אם הדולר ימשיך לעלות, אנחנו שוקלים לעדכן מחירים כלפי מעלה". רוטברג שוקל לעודד את המכירות החלשות באמצעות מבצעים. "אנחנו נצא בקמפיין שבו נכריז על הקפאת שער הדולר לתקופה מוגבלת, ולאחר מכן לא תהיה ברירה אלא להעלות מחירים". לדבריו, המחירים הגבוהים יגרמו לקיטון בתחזית המכירות.

גם יבואנים הרוכשים ביורו מתלוננים, כי לא יוכלו להרוויח מהירידה. "קיבלתי הנחות כשהיורו היה חזק, והיצרן לא שוכח את זה", סיפר מקור בענף. "אם היורו יהיה יותר חלש מסל המטבעות, הוא זה שירוויח את ההפרש". כמה יבואנים פועלים נגד כיוון שערי המטבע. יוניון מוטורס הורידה בשבוע שעבר ב-20 אלף שקל את מחירה של הלנד קרוזר, אך מקור בכיר צופה כי "היחס ין-שקל יכול לעשות מהפך, וזו הבעיה העיקרית של היבואנים".

הנחות אחרות מציעים מותגי היוקרה ב.מ.וו ומרצדס. אך שלא כמו ההנחות של אאודי, מוצעות הנחות אלה רק במשא ומתן עם הלקוחות. בינתיים, יבואניות הרוכשות מכוניות בדולרים, ממהרות להביא את המכוניות מהנמלים ולשלם עליהן את המסים - לפני שהדולר יעלה עוד.

  • עוד באותו נושא:
  • מכוניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully